Google przestanie czytać maile z Gmaila. Dlaczego to kiepskie wieści?

Google przestanie czytać maile z Gmaila. Dlaczego to kiepskie wieści?26.06.2017 13:27

Przykład Gmaila często wymieniany jest jako realizacja kreślonych przez Tony'ego Scotta czy Aldousa Huxleya wizji: prywatna korespondencja od lat analizowana jest przez algorytmy, które na tej podstawie uczą się trafniej sugerować treści reklamowe. To już jednak koniec – z decyzji Google można wywnioskować, że zna swoich użytkowników na wylot i dalsze przeglądanie maili nie jest już konieczne.

Tylko płatni użytkownicy pakietu G Suite nigdy nie musieli obawiać się, że ich maile są analizowane w celach reklamowych. Google ogłosiło, że jeszcze w tym roku takimi samymi przywilejami będą mogli cieszyć także zwykli użytkownicy, którzy z najpopularniejszej usług pocztowej korzystają za darmo.

Po tej zmianie zawartość Gmaila nie będzie wykorzystywana lub skanowana w celu personalizacji reklam. Decyzja ta zrównuje Gmaila pod kątem personalizacji reklam z innymi produktami Google. Prezentowane reklamy będą zależeć od ustawień użytkownika. Może on zmienić te ustawienia, kiedy chce, włączne z wyłączeniem personalizacji reklam. G Suite pozostanie wolny od reklam.

Skąd decyzja Google o porzuceniu dotychczasowej metody personalizowania reklam? Tego Google w swoim komunikacie nie precyzuje. Tajemnicą poliszynela jest, że po 10 latach od udostępnienia możliwość zakładania konta każdemu, korporacja wypracowała liczne bardziej precyzyjne źródła informacji, które w przeciwieństwie do maili, mogą dotyczyć na przykład lokalizacji użytkownika.

owturd.com
owturd.com

Refleksja na początek tygodnia – skanowanie prywatnych maili przed laty stanowiło najczarniejszy scenariusz zatroskanych o prywatność użytkowników. Po zaledwie dziesięciu latach od globalnego startu usługi, takie działania przestały być konieczne. W tych samych celach korporacja dysponuje bowiem dziś narzędziami znacznie bardziej precyzyjnymi.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.