Google reklamuje Chrome użytkownikom Microsoft Edge. Tym razem przesadzili

Google reklamuje Chrome użytkownikom Microsoft Edge. Tym razem przesadzili05.06.2020 10:35
Kolejny etap wojny Edge i Chrome /Fot. Oskar Ziomek

Google po raz kolejny nagina granice. Pomimo absolutnej dominacji na rynku przeglądarek, jeszcze mocniej namawia do korzystania z Chrome'a. Użytkownicy logujący się do Gmaila przez Microsoft Edge otrzymują nietypowy komunikat.

Google Chrome to absolutny lider w rankingu popularności przeglądarek. Według najnowszych statystyk (maj 2020 przez Statcounter), aż 68,36 proc. użytkowników komputerów osobistych korzysta właśnie z tej aplikacji. Konkurencja znajduje się daleko w tyle. Na drugim miejscu plasuje się Safari z zaledwie 9,39 proc. użytkowników.

Dalej kolejno mamy Firefox 8.91 proc., Microsoft Edge 4.41 proc., Internet Explorer 3 proc. i Operę 2.4 proc. Z tak kolosalną przewagą, Google powinien czuć się bezpieczny. Tymczasem wygląda na to, że reklamowanie Chrome trwa w najlepsze.

Google znowu narzuca się ze swoją przeglądarką, tym razem propozycję wciska w Gmailu

Za każdym razem, gdy zalogujemy się na nowym urządzeniu do konta Google, otrzymamy komunikat mailowy. Zazwyczaj jego treść powinna wyglądać mniej więcej w ten sposób: "Przed chwilą zalogowano się na Twoje konto Google z nowego urządzenia: OnePlus 3T. Wysłaliśmy tego e-maila, by upewnić się, że to Ty".

Na ogół wygląda właśnie tak, ale jeśli zalogujecie się na nowym urządzeniu z poziomu przeglądarki Microsoft Edge, sprawa wygląda inaczej. Jak zauważył redaktor serwisu TechDows, w takim przypadku Google zachęca do pobrania przeglądarki Chrome. To już nawet nie jest polecanie, to po prostu bezczelna reklama.

/Fot. TechDows
/Fot. TechDows

Zamiast przycisku "Sprawdź aktywność", Google umieścił link do pobrania przeglądarki Chrome. W komunikacie powyżej znajdziemy natomiast opis "Wykorzystaj jak najlepiej możliwości Windows 10 z przeglądarką Chrome. Chrome jest szybką, prostą i bezpieczną przeglądarką stworzoną dla nowoczesnej sieci".

Już wcześniej Google sugerował użytkownikom Microsoft Edge przejście na przeglądarkę Chrome. Kiedy otwierali stronę wyszukiwarki Google, w prawej, górnej części ekranu ukazywał im się jeden z kilku możliwych komunikatów. W tym przypadku reklamowano Chrome w równie pochlebny sposób.

/Fot. TechDows
/Fot. TechDows
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.