Google ujawnił przychody z YouTube'a. Serwis generuje 15 mld dolarów w rok

Google ujawnił przychody z YouTube'a. Serwis generuje 15 mld dolarów w rok04.02.2020 14:19
Google ujawnia wyniki YouTube (fot. AA/ABACA/Abaca/East News)

Google po raz pierwszy ujawnił informacje na temat przychodów generowanych przez reklamy na YouTube. Są naprawdę imponujące. W przybliżeniu stanowią około 10 proc. wszystkich przychodów Google'a z 2019 roku.

YouTube wygenerował prawie 5 miliardów przychodów z reklam w ciągu ostatnich trzech miesięcy, a w skali roku zarobił z tego tytułu ponad 15 miliardów dolarów. Tak wynika z ujawnionego dzisiaj raportu o zarobkach jednej ze spółek należących Alphabetu. Jest to pierwszy raport Sundara Pichai, który pod koniec zeszłego roku objął stanowisko dyrektora generalnego Alphabet. Otrzymał je po tym, jak Larry Page i Sergey Brin wycofali się ze swoich codziennych obowiązków i kierowania spółką.

Zarobki z tytułu wyświetlania reklam na portalu YouTube ujawniono pierwszy raz, co może być niemałym zaskoczeniem. Zwłaszcza, że Google kupił platformę w 2006 roku (za 1,65 miliarda dolarów), ale dotychczas milczał o generowanych przez nią przychodach.

Google i YouTube z dobrymi wynikami

Google uważa, że w 2019 roku YouTube wygenerował łącznie 15 miliardów dolarów przychodów, co w przybliżeniu stanowi około 10 proc. wszystkich przychodów Google. Liczby te wskazują, że działalność reklamowa YouTube jest równa prawie 1/5 przychodów reklamowych Facebooka.

Google poinformował, że YouTube posiada ponad 20 milionów subskrybentów oferty Premium (YouTube bez reklam) i Music Premium, a także ponad 2 miliony subskrybentów usługi płatnej telewizji. Alphabet twierdzi, że przychody z tych produktów uwzględniane są w kategorii "inne", która w ostatnim kwartale zarobiła 5,3 miliarda dolarów. To utrudnia jednoznaczną ocenę przychodowości poszczególnych segmentów.

Ostatni kwartał 2019 roku był naprawdę dobry dla spółki. Alphabet osiągnął łączne przychody o wartości 46 miliardów dolarów, co stanowi 17 proc. wzrost w stosunku do 2018 roku. Władze firmy przekonują, że 10,7 miliardów dolarów stanowił czysty zysk. Największy wkład w przychody firmy nieustannie posiada wyszukiwarka Google. W czwartym kwartale 2019 roku "zarobiła" dla Alphabetu aż 27,2 miliardów dolarów.

W opublikowanym raporcie firma odsłoniła znacznie więcej tajemnic. Poinformowała też o przychodach Google Cloud, które wyniosły 2,6 miliarda dolarów. Wszystko wskazuje więc na to, że Google osiągnęło znacznie większe zyski niż przewidywali eksperci z Wall Street, ale niższe przychody. To może być jeden z powodów, dla których Google po raz pierwszy ujawniło przychody YouTube i Google Cloud.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.