Google wkracza na rynek oprogramowania

Google wkracza na rynek oprogramowania20.01.2005 18:35

Google, Inc., producent najpopularniejszej wyszukiwarkiinternetowej Google, wydał nową wersję programuPicasa, służącego do katalogowania zdjęć. Drobnych programów z pod znaku Google jest już na rynku kilka.Jednym z najbardziej znanych jest GoogleToolbar - dodatkowy pasek narzędziowy do przeglądarki InternetExplorer, umożliwiający m.in. szybkie wyszukiwanie, blokowaniepop-up'ów itp. Inne projekty, takie jak Google Deskbar, Google DesktopSearch czy Gmail Notifier sąjeszcze mało popularne i znajdują się dopiero w fazie wczesnegorozwoju. Patrząc jednak przez pryzmat tych narzędzi, wydawać by sięmogło, że firma koncentruje się wyłącznie na drobnych programachzwiązanych z wyszukiwaniem i przeglądarkami WWW. To, że decydenciGoogle mają jednak wyższe ambicje zasygnalizowało przejęcie w lipcuub.r. firmy Picasa, specjalizującej się w tworzeniu oprogramowaniado zarządzania cyfrowymi fotografiami i prezentacją ich wInternecie. Efektem jest nowa wersja flagowego programu firmy Picasa, o tejsamej nazwie. W odróżnieniu od innych programów "ze stajni" Google,nie jest to już malutkie narzędzie ale pełnowartościowy irozbudowany program, służący do katalogowania i przeglądania zdjęćna komputerze użytkownika. Picasa w sposób automatyczny wyszukujezbiory znajdujące się na dysku i pozwala na ich skatalogowanie,opisanie, nagranie w postaci prezentacji na CD, zarchiwizowanieitd. Najlepsze zdjęcia możemy wyróżnić symbolem gwiazdki. Programumożliwia podstawową obróbkę każdego zdjęcia (m.in. korekcję tzw.efektu czerwonych oczu i kilkanaście filtrów) i wyświetlazakodowane w formacie EXIF informacje o zdjęciu. W programie naciskpołożono na udostępnianie zbiorów innym użytkownikom - zdjęciamożna bezpośrednio z programu wysłać e-mailem, udostępnić zapośrednictwem komunikatora Hello lub umieścić na blogu Blogger. W odróżnieniu od wcześniejszych wersji, program jest obecniecałkowicie darmowy (zanim doszło do przejęcia firmy przez Google,Picasa kosztowała 30 dolarów). Ta polityka ma zapewne umocnićpozycję Google na rynku usług internetowych dla odbiorców masowych.Darmowy program do katalogowania zdjęć, mocno zintegrowany zkomunikatorem Hello i blogiem Blogger (których właścicielem równieżjest Google), powinien zwiększyć zainteresowanie tymi ostatnimi, cow efekcie może zaowocować wysokimi wpływami z reklamy. Dodatkowewpływy zapewnią też z pewnością firmy Walmart.com, Shutterfly,Snapfish i Ofoto (należący do Kodaka), które za pośrednictwemprogramu świadczą różne usługi (np. wydruk zdjęć) dla jegoużytkowników. Program Picasa znajduje się w dziale PROGRAMY -> Grafika ->Katalogowaniei obróbka zdjęć

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.