Google znów na celowniku, tym razem we Francji

Google znów na celowniku, tym razem we Francji29.02.2012 12:55

Commission nationale de l’informatique et des libertés (CNIL), która działa przy rządzie Francji, zwróciła się do Google'a o opóźnienie wprowadzania nowej polityki prywatności. Nowe zasady miały wejść w życie z początkiem marca, ale Unia Europejska nadal ma obawy związane z nowym regulaminem usług firmy z Mountain View.

CNIL wysłała do Larry'ego Page'a list otwarty z prośbą o opóźnienie wprowadzenia nowej polityki prywatności. Swoją prośbę francuska komisja motywuje tym, że zasady ułożone przez Google nie spełniają wymagań Europejskiej Dyrektywy o Ochronie Danych, a w szczególności informacji dostępnych dla użytkowników. Komisarzy martwi między innymi to, że jeden zestaw zasad został zaprojektowany dla wielu różnych usług, oraz brak jasności co, kiedy, dla której usługi i dlaczego zostanie przez Google zapisane. CNIL zapowiedziała również, że w połowie marca do Google'a wysłany zostanie rozbudowany kwestionariusz, który ma pomóc rozjaśnić zasady.

Peter Fleischer, konsultant do spraw ochrony prywatności w Google, jest oczywiście przekonany, że regulamin jest w pełni zgodny z prawem europejskim. Fleischer próbował nawet spotkać się z komisarzami, jednak nie odniósł sukcesu. Nie zmienia to faktu, że wielu urzędników po obu stronach Oceanu uważa, że Google przedkłada interesy reklamodawców nad komfort użytkowników. Google nie będzie miał łatwo.

Tymczasem Microsoft zarzeka się, że nie ma z tym nic wspólnego. Jednak źródła, na które powołuje się Reuters, twierdzą co innego. Microsoft i kilka innych firm, których nazwy nie padają w artykule, rzekomo złożyły skargę na ręce regulatorów antymonopolowych w Unii Europejskiej, którzy już prowadzą dochodzenie w sprawie domniemanego monopolu Google'a na rynku wyszukiwarek. Skarga dotyczyć miała Google+, ale ponieważ jest to delikatna sprawa, źródła nie podały szczegółów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.