Gra się nie podoba? Na Steamie możesz ją zwrócić

Gra się nie podoba? Na Steamie możesz ją zwrócić03.06.2015 10:02
Redakcja

Platforma Steam słynie z tego, że od czasu do czasu wprowadza rozwiązania, które niekoniecznie są atrakcyjne dla użytkowników. Tym razem sytuacja wydaje się zupełnie inna – najnowszy program zwrotów umożliwi nam zrezygnowanie z zakupionej gry i to bez podawania konkretnego powodu. Co więcej, przed dokonaniem zwrotu będziemy mogli nawet ją przetestować.

Nowe zasady zwrotów są już opisane na stronach platformy i wielu graczy zapewne ucieszą. Użytkownicy mogą zażądać zwrotu i to z dowolnego powodu – gra kupiona przez pomyłkę? Przegrana walka z emocjami i w efekcie zakup bez wcześniejszego przemyślenia? A może to komputer okazał się zbyt słaby, aby ruszyć najnowszą produkcję? Wszystko to nie ma najmniejszego znaczenia, jeżeli poprosimy o zwrot, opłata zostanie nam zwrócona. Oczywiście całość ma jeszcze pewne ograniczenia i dosyć istotne zasady, ale są one jak najbardziej racjonalne i w zasadzie niemożliwe byłoby ich zupełnie odrzucenie.

Wniosek o zwrot możemy składać w przeciągu 14 dni od daty zakupy gry – czasu więc na pewno wystarczy, aby przekonać się, czy jesteśmy z produkcji zadowoleni. Co do czasu gry sprawa wygląda nieco inaczej. Możemy ją w tym okresie uruchomić na maksymalnie dwie godziny. To niewiele, ale powinno być w zupełności wystarczające, aby dowiedzieć się, czy gra nam odpowiada i czy ruszy na naszym sprzęcie. Poza tym, w przypadku co niektórych teoretycznie wysokobudżetowych strzelanek pozwala to przecież na rozegranie niemal połowy kampanii dla pojedynczego gracza. Zasady są więc uczciwe, chronią zarazem platformę przed nadużyciami. Możliwość zwrotu dotyczy także gier zakupionych przed oficjalną premierą. Zasady są dokładnie takie same i termin 14 dni liczy się od momentu jej oficjalnego wydania, a jeszcze przed premierą możemy poprosić o zwrot w dowolnym momencie. Jest to bardzo korzystna opcja dla osób, które chcą kupić grę w przedsprzedaży, a które nie są pewne, czy autorzy spełnią swoje obietnice.

Wnioski będą rozpatrywane i w przeciągu tygodnia od zatwierdzenia otrzymamy zwrot do portfela Steam lub za pomocą metody płatności, którą wykorzystaliśmy do zakupu – tutaj istotna jest lista opcji, które wspierają i które nie wspierają zwrotów. Co ważne, zwroty dotyczą także DLC, choć w ich przypadku nie zawsze będą możliwe do zrealizowania za sprawą tego, jak działają niektóre z dodatków – szczegółowe informacje na ten temat znajdziemy jednak przy każdym z pakietów. Gry stworzone przez Valve umożliwiają również zwrot zawartości kupionej już podczas rozgrywki (tutaj czas na zwrot wynosi 48 godzin). Produkcje innych deweloperów będą to umożliwiały w zależności od decyzji autorów.

Choć zwrotom nie podlegają prezenty kupione na Steam i gry działające na tej platformie, a nabyte poza nią (np. wersje pudełkowe zawierające klucze do aktywacji na Steam), nowe zasady są bardzo atrakcyjne. Stworzony przez Valve system cyfrowej dystrybucji gier już teraz posiada bardzo silną pozycję na rynku, tego typu zmiany mogą ją tylko umocnić. Konkurencyjne Origin czy GOG nie oferują tak dobrych warunków: czasy na zwrot są krótsze, a w przypadku tego drugiego o rekompensatę mozemy się ubiegać tylko z powodu problemów technicznych.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.