Gratka dla branży reklamowej: Facebook będzie śledził internautów poza Internetem

Gratka dla branży reklamowej: Facebook będzie śledził internautów poza Internetem20.06.2016 13:06

Do dzisiaj Facebookowi nie udaje się wystarczająco zmonetyzowaćswoich użytkowników, którzy jak wiadomo, są w stosowanym przeznajwiększy serwis społecznościowy świata nie klientami leczproduktami sprzedawanymi reklamodawcom. W Stanach Zjednoczonych zjednego użytkownika firma ma obecnie ok. 10 dolarów kwartalnie, aleśrednio dla całego świata nie przekracza to 3,7 dolara. Trzebawięc szukać innych dróg zarabiania pieniędzy – i w tym celuFacebook gotów jest wyjść poza Internet.

Ruchem w tę stronę jest udostępnienie interfejsu OfflineConversions API. Ma on pozwolić na połączenie systemówzarządzania relacjami z klientami (CRM) z systemem reklamowymFacebooka, tak by zwiększyć skuteczność śledzenia skutkówkampanii reklamowych. Interfejs ten pozwoli ocenić skutecznośćkonwersji, tj. wykryć, którzy internauci po zobaczeniu reklamyproduktu odwiedzili sklep i kupili to, co im zachwalano – a co zatym idzie, ustalić też, którzy na reklamę pozostali obojętni,oraz którzy pojawili się w sklepie, ale zakupu nie dokonali.

Zachęcić użytkowników do odwiedzania sklepów ma nowa usługalokalizacyjna. W reklamie można będzie umieścić informację opołożeniu punktów sprzedaży. Na jej podstawie Facebook pokażeużytkownikowi, gdzie jest najbliższy sklep i wytyczy trasę doniego.

Informacje te pochodzić będą z mechanizmów śledzenialokalizacji użytkowników mobilnego Facebooka, wykorzystującychdane zebrane z GPS, logowań do otwartych sieci Wi-Fi i połączeń zsiecią komórkową. Serwis Marka Zuckerberga zapewnia, żeudostępnione dane będą zanonimizowane, nie będzie można poznaćz nich tożsamości klientów. Samym użytkownikom nie pozwala jednakwyłączyć śledzenia ich aktywności poza Internetem – jeśli niechcą być szpiegowani, to pozostaje im odinstalować klientaFacebooka z telefonu, albo zastosować (na Androidzie z frameworkiemXposed) wtyczkę Xprivacy, pozwalającą na karmienie aplikacjifałszywymi danymi.

Reklamodawcom rozwiązanie Facebooka wydaje się podobać. Jak dotej pory nikomu nie udawało się mierzyć skutecznie efektywnościreklamy w Internecie. Nikt jednak nie posiadał też takiej ilościdanych o użytkownikach, co serwis Zuckerberga, którego aplikacjamobilna zainstalowana jest na ponad 60% używanych dziś na świeciesmartfonów z Androidem. Uzbrojeni w taką wiedzę reklamodawcy będąmogli skuteczniej dobierać strategie reklamowe względem grupdocelowych i obniżyć swój koszt pozyskania nie tylko widzaoglądającego produkty, ale też klienta, który je kupuje.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.