Grywalne reklamy i AI nowymi sposobami zarabiania na Androidzie

Grywalne reklamy i AI nowymi sposobami zarabiania na Androidzie02.03.2017 12:24

Trwa coroczny zjazd Game Developers Conference 2017 w San Francisco. To spotkania profesjonalistów, podczas których poruszane są między innymi kwestie programowania związane z tematyką gier. Ciekawe, nowe rozwiązania zaproponowało tam Google. Już w najbliższych miesiącach firma umożliwi deweloperom aplikacji na Androida używanie interaktywnych reklam, w których będzie można zagrać na przykład we fragment prezentowanej gry – pierwsi twórcy aplikacji mobilnych już wyrazili swoje zainteresowanie tym tematem.

To jednak nie jedyna nowość. Twórców gier wykorzystujących SDK dla C++ oraz Unity powinien ucieszyć dodatkowo fakt integracji z Firebase Analytics. To narzędzie do gromadzenia statystyk, którego wykorzystanie w grach ma pomóc deweloperom łatwiej rejestrować na przykład czas gry lub sposoby kończenia poziomów, by w przyszłości wykorzystać te informacje do udoskonalania swoich produktów.

Inną nowością zaprezentowaną przez Google jest implementacja automatycznego dostosowywania reklam AdWords do wyświetlania w poziomie. Dotychczas reklamy na Androidzie najczęściej przystosowane były wyłącznie do pokazywania w pozycji pionowej i jeśli rozgrywka wymagała korzystania z telefonu horyzontalnie, wyświetlenie reklamy zmuszało nas do obrócenia urządzenia.

Od teraz, nawet jeśli twórca nie dostarczy własnego filmu dostosowanego do prezentacji w poziomie, automatyka sama stworzy odpowiedni klip. Przykład jej działania zaprezentowano na filmie:

Auto-Flip Video Feature in Universal App Campaigns

Aby wideo wyglądało dobrze, Google wykorzystało sztuczną inteligencję, która automatycznie analizuje pierwotne nagranie, rozpoznając w nim najistotniejsze elementy. Te wykorzystywane są w nowym filmie, który prezentowany będzie w poziomie.

Rozwiązanie pozostaje aktualnie w fazie wczesnych testów, ale już teraz mówi się, że wyświetlone w ten sposób reklamy podczas pierwszych prób, zachęciły do kliknięcia w nie o ponad 20% więcej osób, niż miało to miejsce w nagraniach wyświetlanych w pionie. Zakłada się więc, że z punktu widzenia twórców i ich hipotetycznego zarobku, stanowi to dużo bardziej atrakcyjną formę prezentacji.

Czy Waszym zdaniem grywalne i automatycznie dostosowujące się do orientacji ekranu reklamy okażą się sukcesem? A może będą z tego powodu tylko bardziej uciążliwe i nie przyniosą realnych, wyższych zysków twórcom?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.