HD Voice w Plusie już w całej Polsce, ale rozmówca jeszcze nie staje obok

HD Voice w Plusie już w całej Polsce, ale rozmówca jeszcze nie staje obok08.04.2015 16:39

Już wszyscy klienci Plusa w Polsce mogą rozmawiać w lepszej jakości. Po aplikacjach mobilnych dla abonentów operator dogonił konkurencję także na polu rozmów w standardzie HD Voice.

Klienci wymagają najwyższej jakości od wszystkich usług, jakie tylko wpadną im w ręce. Oczekują ogromnej liczby pikseli na ekranie telewizora, detali „na ultra” w grach i czystego dźwięku 5.1 w filmach. W kwestii rozmów telefonicznych jest inaczej – wielu wciąż zadowala się standardami z pierwszej połowy ubiegłego wieku. Klienci Plusa w końcu będą mogli się od tej grupy odłączyć niezależnie od tego, w którym miejscu kraju akurat będą prowadzić rozmowy.

Plus testował już przesyłanie dźwięku szerokopasmowego w okolicach Warszawy i kilku miejscach na wschodzie kraju. Od końca marca lepszą jakość rozmów powinni zauważyć także mieszkańcy innych części kraju. Dziś Plus poinformował o dostępności HD Voice w całej Polsce. Oczywiście aby z niej skorzystać należy mieć relatywnie nowy telefon, niekoniecznie tegoroczny i z najwyższej półki. Warto też być w zasięgu sieci w standardzie 3G – tylko nieliczne telefony, na przykład niektóre Lumie, dają możliwość prowadzenia rozmów w HD w sieci 2G. Niczego nie trzeba samodzielnie włączać ani konfigurować. Jeśli obaj rozmówcy korzystają z usług jednego operatora i mają odpowiednie telefony, lepsza jakość rozmów zostanie automatycznie ustawiona.

Z materiałów prasowych można się dowiedzieć, że HD Voice to doskonała jakość dźwięku prowadzonych rozmów telefonicznych. Różnicę słychać od razu. Głos rozmówcy ma być krystalicznie czysty i wyraźny, naturalny i wyostrzony. W porównaniu do standardowej jakości rozmów rzeczywiście tak będzie, ale rozmowom w HD Voice daleko jeszcze do reklamowanego „jakby stali obok siebie” – na takie efekty przyjdzie nam poczekać do czasów konsumenckiego teleportu. Co więcej, osoby przyzwyczajone do określonego brzmienia głosu rozmówców na początku będą czuć się nieswojo.

Standardowo podczas rozmowy telefonicznej pasmo dźwięku przenoszone jest w zakresie od 300 Hz do 3,4 KHz, w usługach VoIP zakres ten mieści się w granicach od 200 Hz do 4 KHz. W tym zakresie operuje większość kodeków wąskopasmowych, które stosowane są w systemach VoIP i telefonii komórkowej. Teoretycznie w tym zakresie mieści się dźwięk ludzkiej mowy i będzie to zakres wystarczający, jednak praktyka pokazuje co innego. Ponadto dźwięk często jest próbkowany z częstotliwością 8 tysięcy razy na sekundę, przez co tracimy sporo informacji. W dźwięku pojawiają się słyszalne artefakty i wiele słów będzie niezrozumiałych – zwłaszcza jeśli w tle rozmawia jeszcze ktoś.

Wprowadzenie HD Voice podwaja szerokość pasma przenoszonego dźwięku oraz częstotliwość próbkowania. W tym standardzie przenoszone są częstotliwości z zakresu 50 Hz do 7 KHz (niektórzy producenci mówią o 8 kHz), a większość kodeków korzysta z próbkowania z częstotliwością 16 KHz. To wszystko przekłada się na mniej problemów ze zrozumieniem drugiej strony i wyższy komfort komunikacji. Rozmowy będą mniej męczące i po prostu przyjemniejsze.

Plus zapewnia, że w zasięgu HD Voice w jego sieci znajduje się cała Polska. T-Mobile, który wprowadził przesyłanie szerokopasmowego dźwięku w swojej sieci już 3 lata temu deklaruje, że lepsza jakość rozmów dostępna jest obecnie na 80% terytorium Polski. Niedługo po nim HD Voice wprowadził Play. Orange zakończył okres testowy i uruchomił usługę w lipcu ubiegłego roku. Niestety między operatorami rozmowy często są prowadzone w marnej jakości „nie HD”.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.