HP przeprasza i odblokowuje nieoryginalne kartridże. Przynajmniej na razie

HP przeprasza i odblokowuje nieoryginalne kartridże. Przynajmniej na razie29.09.2016 14:23

Niedawno sporo kontrowersji wywołały liczne doniesienia o błędach w działaniu drukarek HP. Z dnia na dzień zaczęły one wyświetlać komunikat o uszkodzonym lub brakującym kartridżu. Szybko okazało się, że taki stan rzeczy był spowodowany świadomą decyzją HP, efektem działania kodu w firmware. Dziś czas na dalszy ciąg tej historii.

A to za sprawą oficjalnego komunikatu opublikowanego przez HP, który nosi tytuł „Oddani najlepszemu doświadczeniu drukowania”. Jak nietrudno się domyślić, korporacja właśnie taką motywacją usprawiedliwia swoją decyzję o zablokowaniu w drukarkach możliwości korzystania z nieoryginalnych kartridżów.

Wygląda na to (przynajmniej pozornie), że HP zdało sobie w końcu sprawę, że skutki, przede wszystkim wizerunkowe, były katastrofalne. W komunikacie nie zabrakło zatem przeprosin i stwierdzenia, że konieczne było wcześniejsze zakomunikowanie nadchodzących zmian, czego niestety zabrakło. Nie to jest jednak najważniejsze, a informacja, że wkrótce opublikowana zostanie opcjonalna aktualizacja przywracająca możliwość korzystania z nieoryginalnych kartridżów. Ale...

Wciąż będziemy korzystać z naszych funkcji bezpieczeństwa, by chronić jakość oferowaną naszym klientom, zachować integralność naszych systemów drukujących i chronić naszą własność intelektualną, łącznie z metodami weryfikacji, które mogą zapobiegać działaniu materiałów niektórych firm trzecich.

Korporacja wycisza krytykę jedynie tymczasowo, bo ze swojej polityki blokowania nieoryginalnych materiałów HP nie ma zamiaru rezygnować. Nie jest jasne, co firma rozumie poprzez jej kontynuację i jednoczesne udostępnianie wspomnianej aktualizacji, nie należy jednak oczekiwać, że liczne głosy krytyki ze strony użytkowników będą miały wpływ na długofalowe działania HP. Być może wkrótce znów na drukarkach pojawią się wiadome komunikaty, ale tym razem HP poinformuje o tym wcześniej.

Komunikat może niestety wywołać efekty odwrotne do zamierzonych i jeszcze bardziej rozsierdzić użytkowników drukarek HP. Warto bowiem zwrócić uwagę, że korporacja nie przeprosiła za jawne wprowadzanie ich w błąd. A za to należy przecież uznać informowanie o uszkodzonym lub brakującym kartridżu, nie zaś o świadomej decyzji korporacji.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.