HTC: masz problemy z akumulatorkiem? Usuń aplikację zdjęć od Google

HTC: masz problemy z akumulatorkiem? Usuń aplikację zdjęć od Google09.07.2015 11:06
Redakcja

Niektórzy posiadacze drogich smartfonów HTC One M9 mają problemy nie tylko z przegrzewaniem się sprzętu, ale także ze stosunkowo krótkim czasem pracy. W tym drugim przypadku wina wcale nie musi leżeć po stronie HTC. Na pytania klientów dotyczące problemów wsparcie odpowiedziało, że rozwiązaniem jest… usunięcie aplikacji do zdjęć od Google.

Problem może wydawać się błahy, niemniej użytkownicy uskarżają się na Twitterze nie tylko na zbyt krótkie działanie poza gniazdkiem, ale również spowolnienie działania całego urządzenia. Oddział HTC z Wielkiej Brytanii zasugerował, że w tej sytuacji najlepiej usunąć aplikację do obsługi i synchronizacji zdjęć przygotowaną przez Google, bo to ona może powodować tego typu problemy. W niektórych przypadkach rozwiązało to problem, w innych niestety nie, przez co firma musi dokładniej zbadać sytuację i w razie potrzeby przygotować odpowiednią poprawkę oprogramowania.

Sytuacja ta zachęca do spojrzenia krytycznym okiem na programy tworzone przez Google na Androida. W teorii powinny być one kwintesencją tego, jak powinna wyglądać i działać aplikacja na tym systemie mobilnym. Wiele z nich daje przykład wdrażania interfejsu zgodnego z założeniami Material Design, ale to nie wszystko. Czasami teoria rozmija się z praktyką i to właśnie programy od Google powodują wiele problemów. W Internecie znaleźć można wiele zarzutów skierowanych w stronę np. komunikatora Hangouts, a także Usług Google Play. Aplikacje te mają czasami tendencje do konsumowania zdecydowanie zbyt dużych zasobów, co przekłada się na spowalnianie urządzenia, a także krótszy czas pracy na zasilaniu akumulatorowym.

O problemach z programami Google świadczą także przykłady osób korzystających z Nexusów – dla przykładu aplikacja obsługująca kamerę w ubiegłym roku dała się we znaki posiadaczom Nexusów 5, a korporacja nieco zwlekała z poprawą. W kwietniu sytuacja się powtórzyła, pomimo zaktualizowania całego Androida do wersji 5.1. Problemy mogą odczuć także użytkownicy innych urządzeń. W większości z nich znajdziemy wiele preinstalowanych aplikacji od Google jak np. Chrome, Kiosk, Hangouts, YouTube, Filmy, Muzykę, a także Google+, Drive czy wspomniane wcześniej zdjęcia. Nawet jeżeli nie korzystamy z nich aktywnie, dane są synchronizowane z naszym kontem, co może negatywnie odbić się na czasie pracy urządzenia.

Co jest receptą na problematyczne aplikacje od Google? Póki firma ich nie poprawi i nie zaoferuje aplikacji na odpowiednim poziomie, warto programy z których nie korzystamy wyłączyć. Dokonamy tego w ustawieniach aplikacji (zakładka wszystkie). Możliwe, że dzięki temu prostemu zabiegowi nasz telefon lub smartfon nie będzie już dostawał zadyszki i nie przypnie nas na stałe do gniazdka. Warto także rozejrzeć się za alternatywami: Chrome czy Gmail nie są jedynym słusznym wyborem, konkurencji natomiast nie brakuje. Czekamy na Wasze opinie – jak oceniacie programy mobilne tworzone przez Google?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.