HTC w opałach: model One M9 okazał się niewypałem

HTC w opałach: model One M9 okazał się niewypałem05.05.2015 22:29
Redakcja

Najnowsze wyniki finansowe firmy HTC zdają się potwierdzać wcześniejsze przewidywania: najnowszy reprezentacyjny model tej firmy, HTC One M9 okazał się nie ratunkiem, lecz kompletną klapą, która póki co doprowadziła do poważnych strat. Jeżeli firma nie zmieni strategii i w następnych miesiącach nie zaprezentuje czegoś lepszego, jej przyszłość będzie się rysować w ciemnych barwach.

Wyniki ogłoszone przez przedstawicieli firmy na pewno nie nastrajają optymistycznie inwestorów. W porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym przychody HTC zmalały aż o 38,6% z ponad 719 do niecałych 440 milionów dolarów. Choć jeszcze niedawno firma chwaliła się dobrą sprzedażą One M9 prawda okazała się inna: średnio wyniosła ona około 4,75 miliona sztuk na miesiąc, co jest wynikiem o niemal 44% gorszym niż w przypadku modelu One M8 z ubiegłego roku. Nowy smartfon nie cieszy się popularnością, użytkownicy częściej wybierają produkty innych firm, takich jak Apple czy Samsung. W efekcie HTC zanotowało wyniki najgorsze od przeszło 6 lat. Sytuację może jeszcze nieco poprawić premiera One M9+ i One E9+, ale nie należy liczyć na rewolucję.

Co jest przyczyną takiej, a nie innej sytuacji? HTC One M9 jest po prostu niewypałem, który na dodatek wypada w porównaniu do konkurentów niezbyt opłacalnie. To prawda, że telefon jest jak zwykle świetnie wykonany, poza tym oferuje bardzo dobrą jakość dźwięku, ale to już po prostu za mało, aby zjednać sobie wielu klientów. Sprawy nie ułatwia ani stosunkowo „kiepski” ekran Full HD (w porównaniu do QHD u konkurentów), ani przegrzewający się procesor Qualcomm Snapdragon 810. Z naszej recenzji dowiecie się, że to zjawisko jest w przypadku tego telefonu bardzo widoczne – niestety, ale utrata wydajności przy dużym obciążeniu jest ogromna, użytkownik kupując ten telefon z myślą o dużej wydajności jest po prostu nabijany w butelkę.

Co w tej sytuacji może zrobić HTC? W nowym modelu powinno wykorzystać chłodniejsze układy (jak zrobiło np. LG w G4 po lekcji wyciągniętej z modelu Flex 2), a także zapewnić użytkownikom dostęp do naprawdę dobrej kamery. Jeżeli producent nie chce czarować klientów bitwą na niepotrzebne piksele, powinien pozostać przy Full HD, ale wtedy cena smartfonu powinna być znacznie niższa, niż ta, którą żąda sobie obecnie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.