Huawei chce zdominować rynek. W przyszłym roku sprzeda więcej smartfonów niż Apple

Huawei chce zdominować rynek. W przyszłym roku sprzeda więcej smartfonów niż Apple19.07.2018 23:04
Huawei chce być nowym liderem sprzedaży smartfonów (depositphotos)

Huawei jest na dobrej drodze, by od przyszłego roku sprzedawać rocznie więcej smartfonów niż Apple. To odważne założenie krąży dziś po zagranicznych mediach, ale jak wskazują liczby, jest jak najbardziej osiągalne. Okazuje się, że Huawei od stycznia odnotowuje jak dotąd ogromny wzrost sprzedaży swoich urządzeń i wszystko wskazuje na to, że jeszcze w tym roku sprzeda ponad 200 milionów egzemplarzy – a to o około 50 milionów więcej, niż w roku ubiegłym.

Co jednak w tym przypadku ważniejsze, Apple w zeszłym roku sprzedało niecałe 216 milionów smartfonów, a bieżąca sprzedaż powinna być niższa. Jak informuje South China Morning Post, firma odnotowuje jak dotąd mniejszą sprzedaż niż zwykle. Wyniki za pierwszy kwartał 2018 roku mają być niższe o ponad 2%, co daje firmie Huawei nadzieję, że swoimi wynikami za ten rok wyraźnie zbliży się do Apple – tylko w pierwszej połowie 2018 roku Huawei sprzedało już ponad 100 milionów urządzeń.

Huawei wyprzedziło już kiedyś Apple w statystykach, jednak wówczas był to tylko incydent.
Huawei wyprzedziło już kiedyś Apple w statystykach, jednak wówczas był to tylko incydent.

Zakładając niezmienny trend, Huawei szybko wyprzedzi firmę z Cupertino i w przyszłym roku faktycznie będzie już regularnie sprzedawać więcej smartfonów niż Apple, w przeciwieństwie do incydentalnego zwycięstwa w statystykach w 2017 roku. Do pokonania pozostanie wówczas jeszcze tylko obecny lider sprzedaży smartfonów na świecie, czyli Samsung, ale i na to jest plan.

Richard Yu Chengdong z działu mobilnego w Huawei jeszcze w 2013 roku założył, że jego firma docelowo zdominuje rynek i wyprzedzi nie tylko Apple, ale i Samsunga. Już teraz wiadomo, że przewidywany wówczas termin realizacji tego założenia trzeba będzie skorygować, ale nie można zaprzeczyć, że sprawy zmierzają póki co w dobrym i kierunku i przede wszystkim – w imponującym tempie.

Świetne wyniki sprzedażowe Huawei można dość łatwo wytłumaczyć. W tym roku firma zaprezentowała wiele ciekawych urządzeń, na czele z udanymi flagowcami serii P20. Model z dopiskiem Pro jako pierwszy oferuje trzy obiektywy głównego aparatu, umożliwiając tym samym korzystanie z zoomu bez straty jakości i daje szansę wykonywania bardzo dobrych zdjęć, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Interesujące są również tegoroczne modele marki Honor, a w końcu jej wyniki również wliczają się w sukces Huawei. Na koniec warto przypomnieć, że niedawno firma obiecała bardziej przyłożyć się do regularnych aktualizacji – być może to zapewnienie również przełoży się na jeszcze lepszą sprzedaż w nadchodzących miesiącach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.