Huawei trolluje konkurencję. Nie po raz pierwszy

Huawei trolluje konkurencję. Nie po raz pierwszy06.05.2019 14:44
Huawei P30 Pro oraz P30 / Fot. Komórkomania (Miron Nurski)

Huawei za cel numer jeden obrał objęcie pozycji lidera rynku smartfonów przed końcem roku 2020. Pomóc mają intensywne działania reklamowe. Również takie, które wprost uderzają w interes konkurencji. Oto mamy kolejny epizod tej historii.

Tym razem Huawei wykupił gigantyczny baner w centrum handlowym w Brisbane. Tak reklamuje urządzenia z serii P30. I nie byłoby w tym nic szczególnego, gdyby nie pewien mały szczegół. Baner umieszczono bezpośrednio nad wysepką z oficjalnym sklepem Samsunga.

Pikanterii nadaje fakt, że wcześniej Samsung celowo zabiegał o tę wysepkę, aby swój sklep wyróżnić na tle klasycznych witryn. Teraz nie da się do niego wejść nie patrząc na konkurencyjne P30.

Powtórka z rozrywki

To nie pierwszy przypadek tego rodzaju. W marcu 2018 r., przy okazji premiery modelu P20, Huawei zaparkował ciężarówki z bilbordami promocyjnymi przed sklepami Apple i właśnie Samsunga, na terenie całej Wielkiej Brytanii. Pojawiały się ponadto liczne zajawki w formie napisów na chodnikach, wykonanych farbą w spreju. Oczywiście w pobliżu placówek wyż.wym.

Źródło: iPhone Hacks
Źródło: iPhone Hacks

Sukces na przekór trendom

Jak wynika z najnowszych analiz, polityka marketingowa Huawei zdaje się być skuteczna. Według IDC, w ostatnim kwartale firma z Shenzhen zaliczyła wzrost sprzedaży o co najmniej 50,3 proc., osiągając łączną wysyłkę na poziomie 59,1 mln sztuk. Samsung pozostaje liderem z około 71,9 mln sprzedanych egzemplarzy w ciągu kwartału, ale jednocześnie spada o 8,1 proc. rok do roku. Trzecie Apple notuje 36,4 mln sztuk w dostawach i spadek równy aż 30,2 proc.

– Huawei znajduje się obecnie w zaskakująco bliskiej odległości od Samsunga, na czele światowego rynku. W Chinach stale rośnie, dzięki dobrze dobranemu portfolio, obejmującemu wszystkie segmenty rynku. Od niskiego do wysokiego. Najwyższej klasy modele Huawei nadal silnie przywiązują do sprzętu klasy niższej, który istotnie wspiera sprzedaż – czytamy w raporcie IDC.

Co zaskakujące, zwyżkowa forma Huawei pojawia się w momencie, gdy ogólny rynek smartfonów spadł o 6,6 proc. Tym bardziej widać ogromną siłę przebicia chińskiej marki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.