Idą zmiany w YouTube

Idą zmiany w YouTube17.04.2009 11:54
Redakcja

Google rozpoczyna proces zmiany profilu najpopularniejszego serwisu,udostępniającego filmy w sieci. Zmiany w YouTube będą radykalne- dotychczas działający serwis o charakterze społecznościowym maprzerodzić się w witrynę, w której nacisk zostanie położony namateriały premium, czyli te, udostępniane przez m.in. stacjetelewizyjne czy wytwórnie filmowe i muzyczne - serwis ma bardziejprzypominać Hulu, uruchomionegoprzy współpracy stacji telewizyjnych NBC i Fox. Google oczywiścienie zrezygnuje z części, która przynosiła serwisowi tak dużąpopularność, czyli tej w której użytkownicy będą mogli publikowaćswoje materiały filmowe. W ostatnim czasie zostały podpisane umowy z wytwórniami Sony Pictures oraz Universal Music Group oraz stacjąBBC. Dziś Google poinformowało opodpisaniu kolejnych umów z takimi wydawcami, jak: DiscoveryCommunications, National Geographic,CBS czy Metro-Goldwyn-Mayer. Google liczy,że nowa oferta przyciągnie internautów, a co za tym idzie -reklamodawców. YouTube powstał w lutym 2005 roku, Google kupiłoYouTube za 1,65 miliarda dolarów w październiku 2006 roku. Od tegoczasu YouTube nie przynosi dochodów gigantowi. W poprzednim rokurozrachunkowym YouTube przyniósł stratę w wysokości 470 milionówdolarów. Znalezienie złotego środka pomiędzy niską inwazyjnościąreklamy, a jej wysoką skutecznością dla Google nie będzie łatwe, zuwagi na wyjątkową niechęć użytkowników do reklam umieszczonych wYouTube. Udostępnione materiały premium będą w lepszej jakości, adostępne jedynie w przypadku wykupienia przez użytkownikaodpowiednich subskrypcji. Póki co jedynie użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych mają dostęp dotakich seriali jak "Świat według Bundych" i "ALF" czy filmów takichjak "Casino Royale". Niestety nie wiadomo, kiedy produkcje będądostępne dla użytkowników z Polski. Problem może rozwiązać toczącesię postępowanie Komisji Europejskiej, badającej zasadnośćograniczenia usług internetowych dla użytkowników z niektórychkrajów UE. Według KE rynek Unii Europejskiej ma być traktowany jakocałość. KE zajęła się tym problemem wskutek zapytania jednej zpolskich europosłanek, która jako przykład podała sklep iTunes,który odrzuca płatności kartami, które zostały wydane wPolsce. Działanie KE ma celu ujednolicenie oferty usług internetowych, takaby np. użytkownik z Polski miał dostęp do takich samychmateriałów, co użytkownik z Wielkiej Brytanii. Z tego powoduprzedstawiciel Komisji odpowiedzialny za kwestie konkurencjinawiązał konstruktywne rozmowy z wysokimi przedstawicielamiprzemysłu i konsumentów dotyczące tego, w jaki sposób można usunąćistniejące bariery w transgranicznej sprzedaży online. Rozmowy temogą stanowić podstawę dla opracowania modelu udzielania licencjina całym terytorium EuropejskiegoObszaru Gospodarczego - napisała w odpowiedzi Komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.