IEM 2017 w Katowicach największym e-sportowym wydarzeniem w historii!

IEM 2017 w Katowicach największym e-sportowym wydarzeniem w historii!16.03.2017 14:43

Intel Extreme Masters, najbardziej zasłużony i najdłużej funkcjonujący globalny cykl profesjonalnych turniejów zwieńczył swój jedenasty sezon finałowym wydarzeniem w Katowicach. Najlepsi zawodnicy z całego świata, w tym mistrzowie Intel Extreme Masters Oakland 2016 i Intel Extreme Masters Gyeonggi 2016, rywalizowali w trzech grach na PC: Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends i StarCraft II o pulę nagród wynoszącą 650 000 dolarów. Coraz szersze grono globalnych partnerów emitujących rozgrywki z IEM online i w tradycyjnej telewizji pozwoliło kolejny raz w istotny sposób zwiększyć zasięg i liczbę odbiorców turnieju organizowanego przez ESL oraz pokazać widowisko e-sportowe przy wykorzystaniu najnowszych zdobyczy technologii.

– Trudno uwierzyć, że IEM wracając do Katowic już piąty rok z rzędu kolejny raz urósł i robił jeszcze większe wrażenie – przyznał Michał Blicharz, Vice President ds. Pro Gamingu w ESL. – Z dumą i pokorą co roku wracamy do niesamowitej polskiej publiczności, dzieląc się z nią – jak i fanami śledzącymi rozgrywki online – tym, co najlepsze.

– Intel Extreme Masters przerósł wszystkie nasze oczekiwania, bijąc rekord odwiedzających i oglądających – powiedział Frank Soqui, General Manager Virtual Reality i Gaming Group w firmie Intel. – Gołym okiem było widać pasję gamingowej społeczności do e-sportu. Intel z dumą dostarcza kolejne niezapomniane momenty fanom na całym świecie, niezależnie od tego czy chodzi o rozgrywki IEM, coraz więcej materiałów w technologii VR, czy dawanie jeszcze większych możliwości graczom poprzez produkowanie jeszcze lepszych procesorów Intel i rozwijanie technologii.

Znaczący wzrost w istotnych statystykach

Przez dwa weekendy imprezę odwiedziło 173 000 fanów, a w sieci rozgrywki oglądało 46 000 000 osób. W porównaniu do ubiegłego roku jest to wzrost o 35%. Intel Extreme Masters World Championship Katowice 2017 było transmitowane przez 70 partnerów w 19 różnych językach. Transmisje na żywo, filmy z najciekawszymi akcjami i dodatkowe materiały na Twitterze i Facebooku dotarły do 55 milionów fanów, bijąc ubiegłoroczny rekord.

Rosnąca popularność transmisji VR

Współpraca SLIVER.tv i WonderWorld VR z Intel i ESL pozwoliła fanom z całego świata śledzić wydarzenia z perspektywy pierwszej osoby dzięki technologii VR. Oglądający mogli zobaczyć zarówno to, co działo się w arenie, jak i w grze. Transmisję VR w najlepszym momencie oglądało o 200% użytkowników więcej niż stream z Intel Extreme Masters Oakland w technologii VR. Widownia VR liczyła 340 000 unikalnych użytkowników.

IEM Expo

Na IEM Expo odbyły się cztery dodatkowe turnieje. W Intel Challenge Katowice 2017 rywalizowały najlepsze kobiece drużyny CS:GO. Czołowe zespoły Heroes of the Storm z Europy i Ameryki Północnej walczyły o mistrzostwo Western Clash. Z kolei zespoły CROSSFIRE grały w turnieju CROSSFIRE IEM Expo Invitational. Rozegrano także decydujące mecze Pucharu Polski Cybersport w CS:GO i League of Legends.

W katowickim Spodku odwiedzający mogli przekonać się jak technologia Intela wpływa na rozwój gamingu. Na IEM Expo prezentowane były najwydajniejsze komputery gamingowe z procesorami Intel Core 7. generacji, a publiczność toczyła pojedynki w wirtualnym środowisku podczas Intel VR Games Festiwal. Można było również obejrzeć i przetestować Project Alloy firmy Intel oraz zobaczyć transmisję z IEM Katowice przygotowaną przez SLIVER.tv.

Przez dwa weekendy wyłoniono nowych mistrzów:

  • League of Legends: po mistrzowski tytuł sięgnęli zawodnicy Flash Wolves, którzy w wielkim finale pokonali G2 Esports.
  • Counter-Strike: Global Offensive: po zaciętym boju Astralis wygrało z FaZe Clan, zajmując tym samym pierwsze miejsce.
  • StarCraft II: Jun „TY” Tae Yang został nowym mistrzem po tym, jak w wielkim finale pokonał Kima „Statsa” Dae’a Yeoba.
  • Intel Challenge Katowice 2017: współpraca Intel, ESL i AnyKey zaowocowała kolejną edycją e-sportowej rywalizacji kobiet. Najlepszym żeńskim składem CS:GO okazał się ten grający pod banderą Team Secret. Zawodniczki w wielkim finale pokonały Team Dignitas.
  • Heroes of the Storm Global Championship Western Clash 2017: Team Dignitas okazał się najlepszy spośród wszystkich rywalizujących w HGC Western Clash.
  • CROSSFIRE IEM Expo Invitational: chińska drużyna SuperValiant Gaming pokonała wszystkie europejskie zespoły i zajęła pierwsze miejsce.
  • Puchar Polski Cybersport: w zmaganiach LoL-a najlepsi okazali się podopieczni Pompa Team, a w turnieju CS:GO triumfowali gracze PRIDE.

Po więcej informacji na temat Intel Extreme Masters zapraszamy na oficjalną stronę. Zdjęcia z katowickiego wydarzenia znajdziecie tutaj, natomiast materiały wideo dostępne są na YouTube. Jeśli chcesz być na bieżąco z Intel Extreme Masters polecamy śledzić Twittera i Facebooka.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.