[IFA 2015] Panasonic prezentuje telewizory OLED 4K oraz... inteligentne lustro

[IFA 2015] Panasonic prezentuje telewizory OLED 4K oraz... inteligentne lustro03.09.2015 14:03

Podczas targów IFA 2015 w Berlinie zadebiutował telewizor Panasonic TX-65CZ950. To pierwszy model tego producenta, który posiada zakrzywiony panel o rozdzielczości 4K, wykonany w technologii OLED. Zaprezentowanych zostało także szereg innych nowinek m.in. inteligentne lustro.

Telewizory OLED firmy Panasonic były już spodziewane podczas targów Consumer Electronic Show, odbywających się na początku tego roku w Las Vegas. Wówczas Japończycy rozczarowali jednak swoich fanów. Wygląda jednak na to, że warto było czekać bo zaprezentowany dziś, 65-calowy model TX-65CZ950 prezentuje się naprawdę imponująco.

Przede wszystkim wrażenie robi jakość ekranu - technologia OLED w połączeniu z rozdzielczością 4K po prostu kładzie na łopatki. Czerń jest absolutnie czarna, kolory bajecznie żywe, a kontrast i jasność niezwykle wysokie. Doskonałe wrażenia wizualne potęguje świetne wykonanie samego telewizora. Zakrzywiony ekran nie wszystkim musi przypaść do gustu, ale już doskonałe materiały i precyzyjne spasowanie uwiodą niejednego. Starczy powiedzieć, że Japończycy zadbali nawet o takie detale jak tylna obudowa, która pokryta jest gustowną alcantarą. Całość robi wyśmienite wrażenie, przywodząc skojarzenia z designerskimi produktami Bang & Olufsen.

[1/2]
[2/2]

Za najwyższą jakością obrazu i efektownym wykonaniem samego telewizora idzie oczywiście przepastna specyfikacja techniczna pełna najróżniejszych nowinek. Na ich czele jest HDR (High Dynamic Range) - technologia, która najkrócej mówiąc poprawia jakość obrazu poprzez zwiększenie rozpiętości jednocześnie wyświetlanych barw. Standardowe telewizory gubią detale ciemnych partii obrazu, nie są w stanie gładko odtworzyć przejść tonalnych, mają też problemy z odwzorowaniem bardziej jaskrawych barw. Na te bolączki odpowiada technologia HDR, dzięki której możemy uzyskać bardziej realistyczny i efektowniejszy obraz niż dotychczas. Pod względem jakości obrazu stanowi ona większy przełom niż przejście z rozdzielczości Full HD na 4K.

Obraz topowego modelu firmy Panasonic był zresztą dostrajany przez Mike’a Sowę, uznanego hollywodzkiego specjalistę ds. kolorów. W efekcie tych wszystkich zabiegów TX-65CZ950 to pierwszy telewizor 4K, który został certyfikowany przez THX.

Nad resztą specyfikacji nie warto szerzej się rozwodzić bowiem telewizor ten posiada absolutnie wszystko czego można by oczekiwać po produkcie z tej półki - od obsługi 3D, poprzez wszystkie niezbędne złącza, WiFi i Bluetooth oraz wiele innych. Jedyny minus w tej górze wspaniałości to cena - mówi się o okolicach 10 tys. dolarów. Chętni będą mogli go kupić już tej jesieni.

Telewizory OLED to nie jedyne nowości pokazane przez Panasonika podczas targów IFA. Na gigantycznej powierzchni prezentowane jest całe portfolio produktów - od aparatów i kamer, poprzez sprzęt AGD, rozwiązania dla inteligentnego domu, kończąc na audiofilskich komponentach audio reaktywowanej niedawno marki Technics. Naszą uwagę najbardziej przykuło jednak coś całkiem innego - interaktywne lustro.

To rozwiązanie, które z pewnością chciałaby mieć w domu niejedna czytelniczka naszego portalu. Panasonic wbudował w lustro kamerę, która na bieżąco nagrywa twarz siedzącej przed nim osoby, przetwarza i wyświetla na wbudowanym pośrodku ekranie LCD. Dzięki temu panie mogą w łatwy sposób jak wyglądałyby w danym typie makijażu - odpowiednie opcje dostępne są na umieszczonych po bokach ekranach. Całość działa niezwykle efektownie i pozwala na przetestowanie różnych wariantów, unikając prób i błędów oraz wielokrotnego demakijażu. Dodatkową, cenną funkcją jest możliwość zobaczenia tyłu głowy - wystarczy obrócić się na krześle, kamera zarejestruje jak wyglądamy, a zapis zostanie po chwili odtworzony na ekranie. Pomysłowe!

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.