[IFA 2015] Samsung zrobił to dobrze: Gear S2 z bliska

[IFA 2015] Samsung zrobił to dobrze: Gear S2 z bliska04.09.2015 14:11

Gear S2 to z pewnością najszerzej komentowany smartzegarek na całych targach. Nie bez powodu – Samsung pokazał, że urządzenie, które przez wiele osób traktowane jest jako zbędny gadżet, może być naprawdę praktyczne.

Zacznijmy jednak od zewnętrza Gear S2. Zegarki, które można obejrzeć na ogromnym stoisku Samsunga w Berlinie robią świetne wrażenie. Na wystawach znajdziemy dwie podstawowe wersje zegarków, sportową i bardziej elegancką. O ile ta pierwsza obiecuje trwałość, druga jest nieco zbyt plastikowa. Zegarek jest lekki, ale nie można powiedzieć, żeby nadawał się dla obojga płci. Na męskich nadgarstkach wygląda adekwatnie, ja nie czułam się z nim komfortowo. Poza tym… jest gruby.

Na potrzeby zegarka opracowany został interfejs Circular UX, który można obsługiwać zarówno dotykając ekranu, jak i przez obracanie kółka wokół tarczy. Rozwiązanie to na początku nie wydaje się intuicyjne, ale pracownicy Samsunga prezentują zegarki z ogromną wprawą. Wystarczy kilka minut, by się do niego przyzwyczaić i docenić możliwość szybkiego przesuwania ekranów i sterowania aplikacjami. Ponadto kołnierz ten jest o niebo wygodniejszy niż mała koronka zegarka Apple'a. Na boku zegarka znajdziemy także przyciski powrotu i ekranu domowego. Ekran także sprawia dobre wrażenie, choć w modelu sportowym może przeszkadza mi odległość od chroniącego go szkiełka. Ekran to okrągły Super AMOLED o rozdzielczości 320 × 320 pikseli i średnicy 1,2 cala.

W środku znajdziemy Exynosa 3250 z zegarem 1 GHz, 512 MB RAM-u, WiFi, Bluetooth 4.1 i NFC, a także zestaw czujników. Na rynku amerykańskim ma być dostępna także wersja ze Snapdragonem 400. Widać też, że Samsung zrobił dobry użytek z Tizena – na system reaguje prawidłowo i bez zbędnych opóźnień. Zegarek działa na jednym ładowaniu 2-3 dni, czym bije wielu konkurentów, a poza tym ładowanie go nie sprawia takich problemów, jak wielu innych modeli. Wystarczy położyć go na ładowarce bezprzewodowej i gotowe.

Oprogramowanie Gear S2 zostało przygotowane do przeróżnych zastosowań – od wyświetlania powiadomień, przez niezłe monitorowanie aktywności i stanu zdrowia, po sterowanie urządzeniami w domu. W kwestii dbania o zdrowie zegarek ma większe możliwości niż jego poprzednik i może zachęcać do ruchu po dłuższej nieaktywności, zapisywać spożycie płynów i zmiany tętna na przestrzeni doby lub kilku dni.

Co ciekawe, Gear S2 można będzie łączyć nie tylko ze smartfonami Samsunga, ale z wszystkimi z systemem Android 4.4 i 1,5 GB pamięci operacyjnej. To doskonałe posunięcie, dzięki któremu baza nabywców automatycznie została powiększona. Aby lepiej dopasować zegarek do własnego stylu będzie można także dokupić pasek innego producenta. Na wystawie na targach było w czym wybierać.

Ceny zegarków nie zostały oficjalnie podane. Na podstawie informacji z Finlandii jednak możemy wnioskować, że będzie to 349 euro za wersję sportową i 399 euro za wersję „Classic”, czyli tę bardziej elegancką.

Gear S2 to zdecydowanie najbardziej eksponowana ciekawostka na stoisku Samsunga, ale nie jedyna. Również tutaj miałam okazję przejrzeć się w elektronicznym lustrze, w którym zwykła lustrzana powierzchnia została połączona z ekranem. Zupełnie jak w filmach można więc przy myciu zębów czytać wiadomości oraz zafundować sobie kurs makijażu w domu. Nie zabrakło ogromnych telewizorów i, czego się nie spodziewaliśmy, odtwarzaczy Blu-ray za niecałe 500 euro, które będą sprzedawane z zestawem filmów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.