Inbox: dzięki nowej skrzynce pocztowej od Google zapanujemy nad zadaniami

Inbox: dzięki nowej skrzynce pocztowej od Google zapanujemy nad zadaniami22.10.2014 20:10
Redakcja

W ciągu ostatnich dni świat obiegły plotki dotyczące rzekomego nowego projektu tworzonego przez Google. Nie zdecydowaliśmy się na ich publikowanie, ze względu na to, że informacje nie były pewne. Teraz za sprawą oficjalnego bloga firmy okazuje się, że nie jest to informacja wyciągnięta z kapelusza – Google właśnie zaprezentowało nowy typ skrzynki pocztowej o nazwie Inbox. Nie jest to Gmail, jak zaznaczają autorzy, jest to zupełnie coś innego.

Prace nad tym projektem były prowadzone przez zespół, który lata temu zadziwił świat Gmailem, skrzynką nad wyraz wygodną, z wieloma opcjami, a także ciągle rozbudowywaną i cieszącą okiem bardzo dużą pojemnością. Dzisiaj funkcje znane z Gmaila nikogo już nie dziwią, bo wiele usług tego typu posiada takie same funkcje, a czasami jest w stanie zaoferować nawet więcej, zupełnie zastępując klasyczne klienty pocztowe instalowane na komputerach. Obecnie różnice rozmywają się raczej na płaszczyźnie związanej z integracją z innymi produktami danych firm. Te wszystkie lata to także ewolucja samej poczty elektronicznej, która jest wykorzystywana do wielu spraw, a także znacznie bardziej intensywnie. Według Google, tradycyjne rozwiązania nie są w stanie zagwarantować tego, co jest potrzebne.

The Inbox that works for you

Odpowiedzią na potrzeby użytkowników ma być właśnie Inbox. Ma to być skrzynka, która pracuje dla nas, która pozwoli nam osiągnąć upragniony cel, czyli np. zero wiadomości w skrzynce odbiorczej, co możemy bezpośrednio przełożyć na stwierdzenie „wszystkie sprawy załatwione, czas na odpoczynek”. Jedną z istotnych funkcji ma być jeszcze lepsze grupowanie wiadomości, znacznie poszerzona funkcja kategorii znanych z Gmaila, wzbogacona dodatkowo o informacje z Sieci np. informacje o locie w przypadku emaila z zaplanowaną podróżą. Filozofia pracy z tą skrzynką znacznie odbiega od tego, co znaliśmy do tej pory poprzez Gmaila. Google położyło nacisk na funkcje udostępnianie z różnego rodzaju asystentów np. przypomnienia o zadaniach do wykonania, czy też możliwość odkładania email (czyli zadań) na później. Co więcej, skrzynka ma „myśleć” i podpowiadać nam, jak możemy wykonywać zadania. Objawiać to się będzie np. wyszukiwaniem lokalnych sklepów w sytuacji, gdy zaplanujemy coś kupić.

Oczywiście na chwilę obecną trudno powiedzieć, czy usługa została przygotowana w taki sposób, aby dobrze radziła sobie z potrzebami użytkowników z Polski. Niestety Inbox nie jest jeszcze dostępny dla każdego zainteresowanego. Na wzór Gmaila, także i tutaj zetkniemy się z systemem zaproszeń. Google wysyła je do niektórych użytkowników, oni będą mogli wysłać swoje zaproszenia kolejnym osobom. Każdy zainteresowany może również spróbować przyśpieszyć proces otrzymywania zaproszenia. Wystarczy wysłanie emaila z prośbą o nie na adres inbox@google.com. Nie gwarantuje to sukcesu, ale może się udać. Jeżeli już posiadacie dostęp do Inboxa, zapraszamy do dzielenia się wrażeniami tym bardziej, że usługa zapowiada się nad wyraz interesująco i została przygotowana nie tylko jako webmail, ale także w formie aplikacji mobilnej dla Androida i iOS.

Czy sam pomysł takiej skrzynki ma szanse na przyjęcie? Aktualnie trudno to ocenić, niemniej wydaje się, że rozwiązanie jako takie ma sens i dobrze wpasowuje się w strategię firmy. Google od lat eksperymentowało z organizacją czasu swoich użytkowników, np. poprzez wprowadzenie do Gmaila usługi priorytety, a później dodając kategorie i automatyczne segregowanie poczty. Z boku mamy natomiast kalendarz i listę zadań, usługi, które wydawały się nieco zaniedbane. Istotna jest przede wszystkim druga z nich, która od dłuższego czasu nie była aktualizowana. Możliwe, że Inbox będzie stanowić jej zamiennik, który wprowadzi nieco funkcji dostępnych np. w notatniku Keep.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.