ING Bank Śląski ostrzega - uważaj na wiadomości

ING Bank Śląski ostrzega - uważaj na wiadomości22.11.2022 12:13
ING Bank Śląski
Źródło zdjęć: © Getty Images | Jakub Porzycki

ING Bank Śląski ostrzega swoich klientów przed e-mailami, w których ktoś wykorzystuje wizerunek banku i po prostu się pod niego podszywa. W wiadomościach pojawia się deklaracja, że konto w ING zostało zablokowane przez brak "aplikacji bezpieczeństwa" - to oszustwo.

Klienci ING Banku Śląskiego muszą uważać na otrzymywane wiadomości e-mail. Bank ostrzega, że ktoś podszywa się pod niego i w spreparowanych komunikatach zachęca do "odblokowania konta", co rozpoczyna się w fałszywym formularzu.

Jeśli klient nie zorientuje się, że ma do czynienia z oszustwem i poda swoje dane logowania, w praktyce przekaże je oszustom, którzy w tle zalogują się na autentyczne konto i ukradną pieniądze. Jest to typowy phishing. Nadawca wykorzystuje elementy graficzne w taki sposób, by zmylić odbiorcę e-maila i przekonać go, że ma do czynienia z autentyczną wiadomością z ING.

Fałszywa wiadomość i spreparowany formularz logowania do ING, Źródło zdjęć: © ING Bank Śląski
Fałszywa wiadomość i spreparowany formularz logowania do ING
Źródło zdjęć: © ING Bank Śląski

W rzeczywistości to spreparowana wiadomość, której celem jest nakłonienie do kliknięcia załączonego linku. W tym przypadku został "ukryty" pod napisem Rozpocznij proces na przycisku w treści. Nikt nie zadbał natomiast, by dobrze go sformatować. Z drugiej strony sama wiadomość zawiera polskie znaki diakrytyczne (co jest nietypowe dla tego typu ataku i może odruchowo budzić pewne zaufanie), ale za to sama treść wydaje się być efektem pracy tłumaczenia maszynowego, a nie człowieka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić dysk SSD NVMe Samsung SSD 980?

Naturalnie jak zawsze w takiej sytuacji radzimy takie wiadomości po prostu ignorować. ING Bank Śląski zaleca klientom przede wszystkim nie klikać w linki wysyłane w e-mailach oraz SMS-ach, sprawdzać adres nadawcy w skrzynce i w miarę możliwości weryfikować stronę docelową, jeśli już na nią trafią. W przypadku obaw o bezpieczeństwo konta lub pieniędzy, warto na własną rękę skontaktować się z bankiem.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.