Inicjatywa #SaveTheLink ma nas uchronić przed unijnym podatkiem od linkowania

Inicjatywa #SaveTheLink ma nas uchronić przed unijnym podatkiem od linkowania24.01.2017 15:44

Unia Europejska ponownie wzięła się za regulację rynku, który niezbyt rozumie. Pamiętamy, jak było z genialnym przymusem informowania o ciasteczkach, który doprowadził do zaśmiecenia stron internetowych, nijak nie zwiększając poziomu prywatności internautów. Teraz poszło o tzw. podatek od linkowania. Choć w wybranych krajach okazał się on porażką, teraz ma zdarzyć się cud i na terenie UE zadziałać ma on świetnie.

W ramach przygotowywanej reformy praw autorskich w UE, planowane jest wprowadzenie ograniczeń w swobodzie linkowania i cytowania. Nowy projekt określany jest „podatkiem od linkowania” i ma wprowadzić dodatkowy rodzaj praw dla wydawców prasy. Wydawcy dostaliby narzędzia, które zapewniłyby im możliwość pobierania opłat od operatorów wyszukiwarek i agregatorów materiałów. Opłaty mogłyby być ściągane nawet za użycie pojedynczych słów z nagłówka.

Według pomysłodawców reformy, uzyskane w ten sposób pieniądze trafiałyby do specjalnie przygotowanej organizacji, która z kolei rozdzielałaby je wśród wybranych gazet. Miałoby to dofinansować prasę. Sęk w tym, że podobne rozwiązanie zostało już wprowadzone w wybranych krajach, a skutki były wręcz odwrotne. W Niemczech w 2013 roku zrealizowano pomysł zmuszenia m.in. Google do płacenia za udostępniane linki. W odpowiedzi Google zdecydowało się ograniczyć widoczność treści od wydawców. Efekt? Wydawcy mocno odczuli utracony ruch i wrócili z podkulonym ogonem. Na równie niedorzeczny pomysł wpadli Hiszpanie, co zaowocowało zamknięciem dla nich usługi Google News i poważnie zaszkodziło wszystkim agregatorom treści.

#SaveTheLink: No extra EU copyright for news sites

Niestety, niektórzy nadal nie rozumieją, że chętnych do płacenia za „reklamowanie” newsów po prostu nie ma. Unia Europejska chce wprowadzić podatek od linków, tym razem miałby on dotyczyć całej wszystkich krajów członkowskich. Oczywiście zadowolonych nie brakuje, chociaż wśród nich znajdziemy głównie tylko polityków związanych z dużymi wydawnictwami. Twierdzą oni, że wcześniejsze niepowodzenia były związane z małą skalą wprowadzenia zmian, ale gdy prawo będzie obowiązywać na terenie całej Unii, to przyniesie oczekiwane rezultaty.

Nie wszyscy popierają nową reformę. Wystartowała inicjatywa Save The Link, w której biorą udział także polscy europosłowie. Udostępniony został także film, który przedstawia negatywne skutki wprowadzenia podatku od linkowania. Dowiemy się, że Unia chce zdelegalizować normalne sposoby dzielenia się informacjami, co dotyczy także udostępnianie linków przez serwisy społecznościowe. Jeśli jesteście zainteresowani inicjatywą, to więcej informacji znajdziecie na stronie savethelink.org.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.