InPost: jak udostępnić przesyłkę do Paczkomatu "z apki do apki"?

InPost: jak udostępnić przesyłkę do Paczkomatu "z apki do apki"?29.08.2022 12:38
Udostępnianie przesyłki w InPost Mobile
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

W aplikacji InPost Mobile pojawiła się nowa opcja, która ucieszy wszystkich regularnych klientów InPostu. Ze smartfona można od teraz udostępnić przesyłkę "z apki do apki", a tym samym pozwolić wybranej osobie zdalnie otworzyć Paczkomat i odebrać naszą przesyłkę.

Dotychczas w aplikacji InPost Mobile możliwe było jedynie udostępnienie kodu QR lub kombinacji numeru telefonu i kodu odbioru dowolnej osobie. W praktyce oznaczało to, że ktoś, kto chce odebrać za nas paczkę i tak musi podejść do Paczkomatu i skorzystać z jego ekranu.

Udostępnianie "z apki do apki" eliminuje ten problem i pozwala wybranej przez nas osobie obsłużyć paczkę tak, jak gdyby była wysłana bezpośrednio do niej. Możliwe jest więc także zdalne otwarcie Paczkomatu.

Z apki do apki - jak udostępnić paczkę w InPost Mobile?

Aby udostępnić przesyłkę "z apki do apki", należy w pierwszej kolejności upewnić się, że osoba, która ma odebrać za nas paczkę, również posiada w telefonie aplikację InPost Mobile. Założenie konta jest oczywiście darmowe i wiąże się z podaniem numeru telefonu i późniejszą weryfikacją. Ten proces trzeba zresztą co jakiś czas powtarzać.

Udostępnianie przesyłki paczkomatowej "z apki do apki" rozpoczyna się w telefonie pierwotnego odbiorcy. Należy kliknąć wybraną paczkę na liście, a następnie wybrać opcję Udostępnij przesyłkę. Na kolejnym ekranie wyświetli się kilka opcji, w tym dotychczasowe Udostępniania do obserwowania lub Udostępniania kodu odbioru. Nas interesuje w tym przypadku żółty przycisk Udostępnij z apki do apki.

Jeśli udostępnianie realizowane jest po raz pierwszy, na tym etapie konieczne będzie dodanie nowego zaufanego użytkownika, któremu w przyszłości będzie można udostępniać paczki w aplikacji InPost Mobile. By to zrobić, trzeba podać jego numer telefonu, a następnie wprowadzić nazwę, która w przyszłości pomoże zidentyfikować daną osobę na liście. Jeśli użytkownik został już wcześniej dodany, na tym etapie wystarczy wybrać jego nazwę. Paczka pojawi się w jego aplikacji InPost Mobile.

Kolejne etapy udostępniania przesyłki "z apki do apki", Źródło zdjęć: © dobreprogramy
Kolejne etapy udostępniania przesyłki "z apki do apki"
Źródło zdjęć: © dobreprogramy

Dodanie nowego użytkownika konieczne jest jednak "z obydwu stron". Przy dodawaniu nowej zaufanej osoby w InPost Mobile, na koniec możliwe jest wygenerowanie kodu i udostępnienie go wybranej osobie np. przez SMS czy WhatsAppa. Wówczas odbiorca musi uruchomić aplikację w swoim telefonie i zajrzeć do ustawień. Wybierając opcję Sparuj użytkownika może dodać nową osobę do listy, wpisując otrzymany kod.

Parowanie użytkowników w InPost Mobile, Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek
Parowanie użytkowników w InPost Mobile
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

Kiedy użytkownicy są już ze sobą sparowani, wystarczy wrócić do ostatniego etapu opisanego wyżej udostępniania przesyłki w InPost Mobile. Zamiast dodawać nowego użytkownika, można go już wybrać z listy. Docelowa osoba zobaczy wówczas naszą paczkę w swojej aplikacji i będzie mogła ją odebrać dowolnym sposobem - także zdalnie otwierając Paczkomat. To znaczne ułatwienie i opcja, której brakowało tu od dawna.

Udostępniona paczka w InPost Mobile, Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek
Udostępniona paczka w InPost Mobile
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.