Instagram doprecyzuje warunki, chce reklamować profile, a nie sprzedawać zdjęcia

Instagram doprecyzuje warunki, chce reklamować profile, a nie sprzedawać zdjęcia19.12.2012 12:44

Wczorajsze zamieszanie wokół Instagrama zostało już opanowane, a użytkownicy mogą się uspokoić, gdyż firma wyjaśniła, o co dokładnie chodzi w nowych warunkach użytkowania serwisu. Zapis, w którym Instagram rezerwował sobie możliwość pobierania opłat od firm trzecich w zamian za wyświetlanie zdjęć razem z materiałami promocyjnymi nie powstał po to, aby serwis mógł sprzedawać zdjęcia użytkowników, czego nie ma zamiaru robić.

Współzałożyciel Instagrama, Kevin Systrom, wyjaśnił, że jego firma zamierza eksperymentować z nowymi metodami promocji, które być może w końcu pomogą jej przynosić zyski. Zdjęcia, owszem, będą wykorzystane w reklamach, ale serwis nie będzie bazą obrazków do kupienia. Instagram chce bowiem umożliwić użytkownikom, wśród których są też firmy, promowanie swoich własnych treści i profili. Oznacza to, że prawdopodobnie zobaczymy tam niektóre mechanizmy znane z Facebooka — na przykład proponowanie profili firm znajomym czy informowanie znajomych, że ktoś zaczął obserwować jakiś profil. Na razie Instagram nie określił, jaki kształt mają mieć te reklamy, i prawdopodobnie będzie dopiero próbował znaleźć skuteczną formę promowania treści wśród użytkowników.

Jednocześnie firma zapewnia, że wciąż będzie unikać umieszczania typowych bannerów reklamowych na stronie i w aplikacjach mobilnych, gdyż popsułyby one użyteczność tych produktów. Warunki użytkowania zostaną wkrótce przepisane tak, aby już nie pozostawiały wątpliwości. Jednocześnie Instagram zapewnia, że użytkownicy będą nadal mieli kontrolę nad tym, kto widzi zdjęcia i gdzie, oraz że nic się nie zmienia w kwestii prawa własności.

Jeśli ktoś jednak zdecyduje się na zmianę serwisu, alternatyw nie brakuje. Możliwość nakładania filtrów do swojej appki mobilnej dodał ostatnio Flickr, Google zadbał o ich obecność w Snapseedzie, jest jeszcze kupiony niedawno przez AOL Hipster dla iOS czy wieloplatformowy EyeEm

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.