Instagram jako twój kolejny komunikator. Czat nie wystarczył, musi być wideotelefon

Instagram jako twój kolejny komunikator. Czat nie wystarczył, musi być wideotelefon02.03.2018 14:06
Nastolatków, trzymając smartfonów z depositphotos

Na przesyconym rynku komunikatorów możne niebawem pojawić siękolejny… i to od razu z ogromną bazą użytkowników. Jeden zczytelników TechCruncha odkrył, że w najnowszych wersjach testowejwersji aplikacji mobilnej Instagrama pojawiło się w katalogu zzasobami kilkanaście nowych ikon związanych z połączeniamigłosowymi i wideorozmowami.

W erze kiedy każdy producent chce mieć swój własny zamkniętystandard wymiany wiadomości, zmuszając nas do instalacjidziesiątków klientów, wbudowanie w należącego do FacebookaInstagrama funkcji komunikatora może wydawać się dziwne. CzyżMark Zuckerberg nie wolałby, byśmy wszyscy rozmawiali przezFacebook Messengera?

Może i wolałby, ale na świecie jest osiemset milionów ludzikorzystających z Instagrama, z których (wg firmy badawczej SproutSocial) około 50 milionów używa tej aplikacji jako najważniejszejaplikacji społecznościowej na swoich smartfonach. Poprzez Instagramudostępniają swoje zdjęcia i filmiki (nierzadko śmielsze niż to,co wolno pokazać na Facebooku), rozmawiają przez prywatne czaty ichwalą się znajomym swoimi aktualnymi zajęciami.

Czemu więc nie przywiązać ich do aplikacji jeszcze bardziej,pozwalając im na rozmowy głosowe i wideoczaty? Jeszcze tylkowprowadzić funkcję płatnego wideoczatu z wybraną gwiazdąInstagramu i biznes gwarantowany, dezorientujący użytkownikównowym interfejsem Snapchat nie będzie miał szans.

Rozpakowana paczka .apk testowej wersji aplikacji Instagrama – widoczne ikonki „telefoniczne”
Rozpakowana paczka .apk testowej wersji aplikacji Instagrama – widoczne ikonki „telefoniczne”

Czytelnik TechCruncha Ishan Agarwal odkrył w paczce .apk mobilnejaplikacji Instagrama na Androida dowody na to, że największe dziśna świecie targowisko próżności przymierza się do takich funkcjikomunikacyjnych. W wersji 36.0.0.0.36-94502628 pojawiły się wzasobach ikony .png i pliki .xml do obsługi połączeń głosowychi wideoczatów w ramach systemu komunikacji Instagrama. Potwierdza towcześniejsze odkrycie bloga WABetaInfo,który w styczniu odkrył w wersji Instagrama na iOS-a ikonkęwideoczatu w oknie czatu między użytkownikami.

Od strony infrastruktury wprowadzenie takiego Instafonu (czy możeFonogramu) nie powinno być kłopotem. Serwis dysponuje backendem dotransmisji wideo, wykorzystywanym w transmisjach na żywo, w grudniurozpoczął zaś w kilku krajach testy niezależnej aplikacji Direct,przeznaczonej do prywatnej komunikacji między użytkownikami.Wrażenie deja vu jest jak najbardziej usprawiedliwione – dokładnieto samo zrobił swego czasu Facebook, zmuszając użytkowników doinstalacji oddzielnej aplikacji, komunikatora Facebook Messenger.

Czy doczekamy czasów, gdy każda społecznościowa aplikacjabędzie oferowała swój własny niezależny kanał do wideorozmów?Czekamy teraz na ruch ze strony Tindera – wbudowany w tę aplikacjęczat zdecydowanie by zyskał na funkcji wideo.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.