Instagram nie daje za wygraną. Przebudowane IGTV pomoże twórcom dotrzeć do nowych widzów

Instagram nie daje za wygraną. Przebudowane IGTV pomoże twórcom dotrzeć do nowych widzów15.04.2020 19:13
Redakcja

Instagram wciąż zdaje się wierzyć, że jego platforma wideo ma przed sobą świetlaną przyszłość.

Przypomnijmy, że platforma IGTV, umożliwiająca publikację dłuższych filmów, zadebiutowała w połowie 2018 roku i - zdaniem niektórych - miała być groźnym rywalem dla YouTube'a. Co z tego wyszło, wiemy wszyscy.

Na początku tego roku skrót do IGTV wyparował z głównej aplikacji Instagrama. Mogło się wówczas wydawać, że to pierwszy krok do stopniowego wygaszania platformy, ale jej twórcy mają najwidoczniej inne plany.

Aplikacja IGTV dostała kompletnie przebudowany interfejs

Dotychczas apka wyświetlała po prostu przewijany strumień złożony z filmów opublikowanych przez obserwowanych użytkowników oraz najpopularniejszych materiałów, które pojawiły się na IGTV w ostatnim czasie. Teraz interfejs został podzielony na trzy sekcje, z których najważniejszą jest "odkryj".

W nowej zakładce pojawiać mają się filmy, które algorytm uzna za zgodne z zainteresowaniami użytkownika. Istnieje więc szansa, że twórcom łatwiej będzie dotrzeć do właściwych odbiorców, co być może zmotywuje ich do bardziej intensywnego tworzenia treści.

Kolejną nowością jest opcja bezdotykowej obsługi rejestratora wideo.

Z myślą o IGTV Instagram zmodyfikował też aplikację główną

Za pośrednictwem Instagram Stories można teraz udostępniać 15-sekundowe zajawki filmów publikowanych na IGTV. Przy zajawce wyświetlany będzie odnośnik do pełnego wideo.

Twórcy zyskali więc jeszcze jedno narzędzie, które może im pomóc przyciągnąć nowych odbiorców. Czy to wystarczy, by IGTV odniosło upragniony sukces? Czas pokaże.

Nowy interfejs trafia do kolejnych użytkowników falami. W chwili pisania tego tekstu u mnie nie jest jeszcze dostępny.

Najnowszą wersję IGTV na Androida i iOS znajdziecie w naszej bazie programów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.