Intel nawiązuje do science fiction w przeddzień IDF 2012

Intel nawiązuje do science fiction w przeddzień IDF 201210.09.2012 23:21

We wtorek w Moscone Center w San Francisco, gdzie tuż obok serca Doliny Krzemowej swoje premiery ogłaszają najwięksi gracze na rynku, firma Intel rozpoczyna konferencję Intel Developer Forum 2012. Zostaliśmy zaproszeni na to wydarzenie, postaramy się więc z pierwszej ręki podzielić się tym, czym Intel zamierza zwrócić na siebie uwagę mediów i analityków z całego świata.

Dzisiaj, w przeddzień konferencji, Intel przygotował specjalny program dla mediów pod hasłem Our Evolving Relationship with Technology. Cały dzień przekonuje, że w centrum jego uwagi jest obecnie transformacja, jaką przechodzi nasze podejście do technologii i to, jak zmieni ona nasze codzienne życie w nadchodzących latach. Perspektywa Intela jest ambitna - zaproszeni goście to między innymi naukowcy oraz autorzy science fiction, którzy wspólnie pracują nad realizowaniem wizji przyszłości. Brian David Johnson, czołowy futurysta (tak, takie ma stanowisko) Intela opowiada o między innymi o tym, co firma robi, by w ponure często wizje przyszłości w filmach i książkach fantastyczno-naukowych tchnąć inspirację czerpaną z tego, co już tej chwili jest możliwe.

Na poparcie tych mocno ogólnych rozważań Intel przygotował demonstrację siedmiu technologii, które mają szansę to właśnie osiągnąć. W szczegółach postaramy się przedstawić je na blogu, tutaj warto wspomnieć chociażby o projekcie Display without Boundaries - zastosowanie projektorów i Kinectów po to, by nadać nowy wymiar interakcji z treściami. Wyświetlamy zdjęcia na stole lub na ścianie i możemy przesuwać je ruchem dłoni pomiędzy płaszczyznami.

Inne tego typu przykłady innowacyjnego zastosowania dostępnych już technologii to np. Social Aware Activity oraz Situational Sensitive Communication - projekty, które wykorzystują dostępne w urządzeniach mobilnych sensory (jak kamery, mikrofony, akcelerometry, kompasy, czujniki ruchu itp.) do określania kontekstu, w którym znajduje się użytkownik. Jesteśmy w kawiarni, gdzie w tle rozmawia wokół nas mnóstwo osób, nasz telefon będzie starał się wibrować zamiast dzwonić, a gdy wykryje że jesteśmy akurat na wykładzie lub na ważnym spotkaniu, poinformuje znajomych, by nie przeszkadzać. Co więcej, jeśli nasze urządzenie będzie wiedziało, że często biegamy, koło sklepu z butami sportowymi poinformuje o promocji. Głównym problemem sprzętowym jest tutaj opracowanie energetycznie wydajnych sensorów, które mogłyby pracować w tle bez przerwy (np. w taki sposób, by jedne zdarzenia automatycznie aktywowały kolejne czujniki wymagające większego zasilania). Co zrozumiałe, wśród dziennikarzy od razu pojawiły się obawy o prywatność, a było to jeszcze przed demonstracjami Interactive Shopping oraz Line of Sight Marketing, które przenoszą zachowania konsumenckie daleko ponad to, co wymyślono w "Raporcie mniejszości". O tym jednak nieco później...

[1/2]
[2/2]
[1/2]
[2/2]
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.