Internetowi grozi zakorkowanie?

Internetowi grozi zakorkowanie?26.02.2007 14:08

Według niektórych przedstawicieli firm telekomunikacyjnych,wzrastająca popularność wymienianych w sieci klipów wideo - jak wpopularnych serwisach YouTube czy Google Video - może wkrótcespowodować zajęcie przez ruch internetowy całej dostępnejprzepustowości łącz. W swym raporcie firma Deloitte Consulting ostrzega, żew roku 2007 potrzeby użytkowników mogą przekroczyć możliwościoperatorów Internetu. Bezustannie wzrasta liczba osóbkorzystających z globalnej sieci a jednocześnie skłaniają się onecoraz częściej do korzystania z internetowej transmisji obrazuwideo. Transmisja wideo jest przy tym znacznie bardziej wymagającaniż tradycyjne usługi, jak WWW czy e-mail. Przesłanie minuty obrazuzajmuje 10 razy więcej miejsca niż przesłanie minuty głosu - a wtej chwili popularność wideo jest już wyższa. Według autorów raportu, skończył się czas, gdy światowe łączainternetowe, rozbudowane z dużym zapasem podczas wzrostuinternetowej "bańki mydlanej" w latach '90, nie były przeszkodą dlarozwoju aplikacji komputerowych. Operatorzy Internetu będą musielirozpocząć znaczące inwestycje. Podobne głosy przemawiają ze strony przedstawicieli firmtelekomunikacyjnych - jak Pietera Polla z Qwest Communications,jednego z operatorów sieci szkieletowych, czyli "kręgosłupa"Internetu. Nie widzę niczego katastroficznego w krótkiejperspektywie, ale jest pewna ściana, do której będziemy się zbliżaćw najbliższych latach. Według Polla problemem jest to, żewzrost ruchu w Internecie jest szybszy niż wzrost mocyobliczeniowej komputerów. Z tego powodu firmy nie mogą liczyć nanowsze, szybsze komputery by powiększyć swoje możliwościprzesyłowe. Problem zapełniających się łącz internetowych łączy się z dyskusjąnad "neutralnością sieciową" (net neutrality) - przygotowywaną wStanach Zjednoczonych ustawą, która ma zakazać firmomtelekomunikacyjnym faworyzowania ruchu sieciowego jednego typu nadruchem innego typu (podobne regulacje obowiązują już w WielkiejBrytanii, Japonii i Korei Południowej). Przedstawicielezainteresowanych firm argumentują teraz, że muszą mieć swobodę, bymóc obsługiwać rosnący transfer danych. Natomiast według niektórychfachowców, jak Andrew Odlyzko, firmy telekomunikacyjne chcą poprostu odrzucenia nowej ustawy i wyolbrzymiają problemy. Jaktwierdzi naukowiec z University of Minnesota, podobne głosypodnosiły się pięć lat temu gdy zaczęła być popularna telefoniainternetowa, ale nie sprawdziły się ówczesne czarne scenariusze iłącza internetowe nie uległy zapchaniu. John Ryan z Level3Communications mówi, że przy odpowiednich inwestycjach Internetjest w stanie obsłużyć każde zapotrzebowanie. Według niego staniesię teraz widoczne, którzy operatorzy mają kapitał na rozwój aużytkownicy przejdą do sieci, które oferują wyższą jakośćusług.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.