iOS 12.1.1 – użytkownicy tracą dostęp do internetu po zainstalowaniu aktualizacji

iOS 12.1.1 – użytkownicy tracą dostęp do internetu po zainstalowaniu aktualizacji09.12.2018 18:50

Apple obiecał, że iOS 12 będzie znacznie bardziej dopracowanym wydaniem od poprzednika oznaczonego liczbą 11. Owszem, aktualna wersja działa naprawdę dobrze. Jednakże, firmie z Cupertino zdarzają się wpadki. Najnowsza dotyczy świeżo udostępnionej aktualizacji iOS 12.1.1.

Forbes informuje o nowym problemie, który dotyka część użytkowników iPhone’ów. Po zainstalowaniu ostatniej aktualizacji iOS-a, nie mogą oni korzystać z mobilnego internetu. W związku z tym, jedyną metodą na dostęp do sieci jest używanie Wi-Fi. Nie jest jeszcze znana skala problemu, ale zgłoszeń powoli przybywa.

Co ciekawe, raporty o nowym błędzie różnią się między sobą. Dodatkowo, awaria nie zawsze dotyczy całego systemu operacyjnego. Przykładowo, jeden z użytkowników skarży się na brak internetu w większości aplikacji. Jednakże, już w przeglądarce internetowej i aplikacjach Google problem nie występuje. Poprawnie ma działać również komunikator WhartsApp. Z kolei inna osoba wspomina, że nie mogła ostatnio skorzystać z aplikacji Uber. Kolejny użytkownik zauważył, że nagle stracił dostęp do mobilnego internetu na iPhonie 6s Plus, XS Max i iPadzie Pro z 2017 roku.

Błąd raczej nie jest powiązany z konkretnym urządzeniem czy operatorem sieci komórkowej. Wszystkie nowe zgłoszenia łączy informacja, że problem pojawił się po zainstalowaniu iOS-a 12.1.1. Niektórzy radzą sobie podłączając smartfon do sieci Wi-Fi. Wówczas poprawnie mają działać wszystkie aplikacje, które potrzebują dostępu do sieci.

Jak zauważa Forbes, problem był już zgłaszany podczas beta testów iOS-a 12.1.1. Jednakże, skargi użytkowników świadczą, że najwidoczniej nie został on usunięty przez Apple i dotarł do finalnego wydania. Firma z Cupertino jeszcze nie zareagowała na opisywany błąd. Na moim iPhonie XS nie zauważyłem żadnych problemów, znajomi również nie doświadczyli opisywanego błędu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.