iPad przestał być liderem rynku tabletów?

iPad przestał być liderem rynku tabletów?04.10.2013 16:02

Na rynku tabletów powtarza się historia ze smartfonami. Tak jakiPhone uległ w końcu mnogości modeli telefonów z Androidem, tak teraziPad ustępuje pola mnogości tabletów z Androidem. Wniosek takiwyciągnąć można z danych o stanie rynku mobilnego, przedstawionychwłaśnie przez ABIResearch.Rynkowy triumf androidowych tabletów nie sprowadza się tylko doliczby sprzedanych urządzeń, choć dorównanie iPadowi tylko w tejkwestii musiałoby zostać uznane za znaczący sukces. W 2010 roku doApple należało ponad 82% rynku tabletów, w roku 2011 – 65%, zaś2012 już tylko 57%. Pierwszy kwartał tego roku był pierwszym okresemw historii tych urządzeń, gdy produkt Apple'a musiał ustąpićurządzeniom z systemem Google'a: 19,5 mln sprzedanych iPadów i iPadówmini oznaczało udział w rynku na poziomie 40%, podczas gdyandroidowych tabletów sprzedano ok. 28 mln sztuk, co oznacza, żezdobyły one 56% rynku. Drugi kwartał okazał się być dla androidowychurządzeń jeszcze lepszy – IDC informowało o nawet dwukrotniewiększej sprzedaży tabletów z Androidem niż tabletów z iOS-em, zdobyćone miały już 62,6% rynku. [img=android-apple]ABI Research podkreśla jednak, że także inne, ważniejsze sygnałymówią o wygranej Androida. Przede wszystkim doszło do zrównaniaprzychodów ze sprzedaży sprzętu. Do tej pory średni przychód zesprzedaży sprzętu był dla Apple ponad dwukrotnie wyższy, niż dlaproducentów urządzeń z Androidem. Teraz wskaźnik ten stał sięporównywalny, co oznacza, że tabletów Apple nie można już traktowaćjako przynależących do segmentu premium. Co wreszcie najważniejsze,średnia cena sprzedaży tabletów z iOS-em szybko zbliża się dośredniej dla całego rynku.Częściowo musi być to efekt wzrostu znaczenia 7-calowych tabletów,które stanowią obecnie większość rynku. Według danych ABI Research, wdrugim kwartale 2013 r. już 60% sprzedawanych tabletów Apple'astanowiły iPady mini, przynosząc przy tym firmie 49% wszystkichprzychodów ze sprzedaży tej klasy urządzeń (tj. około 3,7 mlddolarów). Sytuacja rynkowa zmusiła Apple do obniżania cen, podczasgdy konkurenci mogli sobie pozwolić na ceny wyższe: w ciągu rokuśrednia cena iPada spadła o 17%, podczas gdy średnia cena tabletówdla całego rynku wzrosła o 17%.Oczywiście przychody ze sprzedaży urządzeń z Androidem nieprzekładają się bezpośrednio na zyski Google'a, tak jak to jest wwypadku sprzedaży iPadów. Za wyjątkiem tabletów Nexus, Google niewytwarza własnego sprzętu, lecz licencjonuje Androida firmom takimjak Samsung, Asus i Lenovo. Jeśli zaś porównać wyniki Apple'a donawet najlepszego z androidowych OEM-ów, Samsunga, to widać, żeCupertino wciąż ma przynajmniej dwukrotną przewagę.Dlatego Apple wciąż pozostaje liderem wśród poszczególnychproducentów, ale zdaniem Jeffa Orra, analityka z ABI Research, jegokonkurenci zdołali już dorównać, a nawet pokonać go w niektórychkwestiach. By utrzymać pozycję lidera, Apple musi wprowadzaćkolejne innowacje, wychodząc naprzeciw rzeczywistym oczekiwaniomrynku – stwierdził Orr.Oczywiście po premierze ostatnich iPhone'ów coraz bardziejdyskusyjne się staje, czy Apple pod wodzą Tima Cooka jest w staniewprowadzać takie kolejne innowacje – tym bardziej, że na rynkupojawił się drugi konkurent. Tablety z systemami Microsoftu, którejeszcze na początku 2012 roku miały udział w rynku na poziomieniespełna 1%, w drugim kwartale 2013 roku zdobyły 4,5% rynku. Cowięcej, mimo w tym drugim kwartale sprzedaż wszystkich tabletówzmniejszyła się o około 8%, to sprzedaż tabletów z Windows wzrosła o11%.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.