iPhone 64 GB to zło? Według statystyk gorszy jest brak wyboru

iPhone 64 GB to zło? Według statystyk gorszy jest brak wyboru20.04.2021 01:53
Więcej pamięci? Tak - dopóki nie trzeba głosować portfelem
Źródło zdjęć: © Unsplash.com
Artykuł sponsorowany

Średnia ilość pamięci masowej w smartfonach rośnie, ale akurat klienci Apple kroczą własnymi ścieżkami - wynika z badań Counterpoint Research. Trochę dlatego, że mają wybór, zauważmy.

Ile pamięci potrzeba w smartfonie? Z jednej strony, logika nakazuje sądzić, że im więcej tym lepiej, z drugiej - moda na usługi w chmurze i strumieniowanie podważa sens lokalnego przechowywania danych. Mimo wszystko, patrząc z perspektywy obserwatora, trend jest jasny: większość producentów rokrocznie winduje poprzeczkę.

Gdzieś w tle słychać głosy użytkowników, którzy literalnie domagają się setek gigabajtów przestrzeni. I trudno się im dziwić, skoro w chińskich średniakach 64 GB to absolutna podstawa, a coraz częściej widujemy też moduły 128 GB lub większe.

Jak wynika z badań, w IV kw. 2020 r. ponad 20 proc. rynku smartfonów 64 GB musiało ustąpić na rzecz większych wersji

Co podkreślono, dostawy zostały zdominowane przez modele 128-gigabajtowe, choć analitycy nie wykluczają, że częściowo może to wynikać z braku wyboru.

Huawei, który jako lider w dziedzinie wielkości pamięci masowej legitymuje się średnią 150 GB na telefon, zauważalnie mniejsze pojemności oferuje tylko w najniższym segmencie, głównie w typowo budżetowej serii Y. Poza tym, nawet kosztujący w Polsce kilkaset złotych model P smart 2021 ma już 128 GB na dane.

Średnia ilość pamięci NAND flash w smartfonach według producenta w IV kw. 2020 r.
Średnia ilość pamięci NAND flash w smartfonach według producenta w IV kw. 2020 r.

Tylko nieznacznie gorzej wypada Apple (141 GB), które - jak wiadomo - nie schodzi obecnie poniżej 64 GB. Na kolejnych lokatach lądują Oppo (122 GB), Honor (115 GB) czy Vivo (108 GB). Wreszcie, są niezwykle popularne Samsung (95 GB) oraz Xiaomi (94 GB).

Nawiasem, warto tutaj dostrzec zasadniczą zależność, a mianowicie - pomijając Huawei'a - średnia ilość pamięci jest niejako odwrotnie proporcjonalna do klasy sprzedawanych zazwyczaj przez danego producenta telefonów. I tak Samsung czy Xiaomi, pomimo rosnących pojemności flagowców, jako firmy budujące potęgę w segmencie skrajnie ekonomicznym wypadają raczej blado na tle stawki.

Zatem, pamięci masowe stale rosną, ale jest od tej reguły wyjątek, a mianowicie... Apple

Z analizy Counterpoint Research dowiadujemy się również, że ponad połowa iPhone'ów sprzedanych w latach 2019-20 - trochę paradoksalnie - to wciąż modele 64 GB. Ich udział w bieżącej sprzedaży wprawdzie topnieje, ale tylko nieznacznie. "Najmniejsze" iPhone'y w IV kw. 2020 r. zanotowały spadek zainteresowania o zaledwie 1 proc.

Wygląda więc na to, że o ile konsumenci z entuzjazmem patrzą na rozrost pamięci masowych, o tyle głosując portfelem, wcale nie rzucają się do dopłacania za dodatkowe gigabajty - a przecież iPhone'y 128 i 64 GB często różni mniej niż dziesiąta część ceny.

To niepopularna opinia, ale wniosek brzmi: skoro całe rzesze nie chcą płacić ekstra, to znaczy, że 64-gigabajtowe urządzenie w zupełności im wystarcza. Idąc tym tropem, przewrotnie, gorszy niż "mały" wariant zdaje się być brak wyboru, wymuszający zakup pamięciowego monstrum, które potem będzie się nudzić.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.