iPhone 8 mocno spóźniony – z wydaniem tysiąca dolarów trochę poczekacie

iPhone 8 mocno spóźniony – z wydaniem tysiąca dolarów trochę poczekacie08.09.2017 12:00

Utrata drugiegomiejsca w rankingu wielkości producentów smartfonów dotknęłaApple w krytycznym dla firmy z Cupertino momencie. Uzależnienie odsprzedaży iPhone’ów doprowadziło do sytuacji, w której dziśnie ma żadnego innego produktu, mogącego zrekompensować słabośćna tym polu. Analitycy z Guggenheim Securities mówią jasno –jeśli w 2018 roku iPhone nie zacznie sprzedawać się lepiej… to zApple będzie źle. Ale czy smartfon kosztujący w podstawowej wersjiponad 1000 dolarów może sprzedawać się lepiej?

2016 rok był pierwszym w historii iPhone’a, w którym jegosprzedaż spadła. Przewidywania na 2017 rok, zakładając udanąpremierę iPhone’a 8, miały być już trochę lepsze, choć wciążo spektakularnym wzroście z 2015 roku nie ma co marzyć. Dopiero2018 rok ma przynieść poprawienie sytuacji, ale to też tylko nachwilę. Kolejny spadek sprzedaży – i konieczność znalezieniaprzez Apple innych sprzedażowych hitów. iPhone już nie będziemógł dalej napędzać firmy z Cupertino. Być może jego rolęprzejmie sprzedaż usług?

Guggenheim Securities zwraca uwagę na to, że w przeciwieństwiedo internetowych firm takich jak Google czy Facebook, ze sprzedażąusług Apple może mieć jednak ciężko. Klienci Apple jużzapłacili za swój sprzęt i nie życzą sobie zamieniać go w słupreklamowy. Usługi musiałyby być więc płatne, a ich cenausprawiedliwiona wartością dodaną. W grę mogą chodzić więcunikatowe treści (np. produkcja seriali legalnie dostępnych tylkodla użytkowników iOS-a), albo też próba wykorzystaniawschodzących technologii, np. wspomaganej rzeczywistości, w którejApple chce się przedstawić jako lider branży.

By jednak dojść do tego etapu, firma z Cupertino nie możespalić premiery iPhone’a 8. Tymczasem już widać, że lekko niebędzie. Wall Street Journal donosi, że rocznicowy model smartfonujest spóźniony. Między zapowiedzianą na 12 września premierą, apojawieniem się iPhone’a 8 w sklepach może minąć więcej czasu,niż ktokolwiek się spodziewał. Powody są dwa – pierwsze toniewystarczające moce produkcyjne Foxconna, drugi to fiasko projektuTouch ID.

Jak wiadomo, Apple chciało osadzić czytnik linii papilarnych wwyświetlaczu urządzenia, jednak nic z tego nie wyszło –technologia okazała się zbyt trudna. Usunięto więc czytnikcałkowicie, stawiając na biometryczne uwierzytelnienie poprzezrozpoznawanie twarzy i hasła, ale niezdecydowanie przyniosłoopóźnienie w rozpoczęciu produkcji.

Nie pomogły też narzucone Samsungowi wymogi dotyczącewyświetlacza OLED-owego. W przeciwieństwie do rozwiązaństosowanych w dotychczas produkowanych wyświetlaczach koreańskiejfirmy, Apple zażyczyło sobie wyświetlacza i panelu dotykowegorozdzielonych od siebie i pokrytych ochronnymi powłokami – a towymagało opracowania nowego procesu produkcyjnego.

Wall Street Journal podkreśla też, że iPhone 8 ma kosztowaćokoło 1000 dolarów – i to w podstawowej wersji. Ta najbardziejrozbudowana jeśli chodzi o ilość pamięci masowej, z 512 GB nadane użytkownika, kosztować może nawet 1200 dolarów. Niezłacena, jak na urządzenie, które miałoby być punktem zwrotnym wmodelu biznesowym Apple’a, od którego miałoby rozpocząć sięskupienie na usługach.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.