iPhone jeszcze urośnie? iWatch będzie elastyczny? Apple eksperymentuje z różnymi ekranami

iPhone jeszcze urośnie? iWatch będzie elastyczny? Apple eksperymentuje z różnymi ekranami16.01.2014 00:04

„Większe” wcale nie znaczy „lepsze”, ale mimo tego urządzenia mobilne rosną i rosną, zupełnie bez szacunku dla naszych kieszeni bądź torebek. Analiza przeprowadzona przez firmę DisplaySearch, która to bada zamówienia składane u różnych producentów ekranów, wskazuje na to, że zarówno iPhone, jak i iPad, mogą niebawem urosnąć. I to całkiem sporo.

DisplaySearch sugeruje, że kolejny iPhone będzie miał ekran o przekątnej mierzącej już 5,5 cala i rozdzielczości 1920×1080, co daje 401 ppi. Technologia wykonania ekranu prawdopodobnie nie ulegnie zmianie i wciąż możemy spodziewać się LTPS (low-temperature polysilicon) TFT LCD. Inna możliwość to wyświetlacz 4,7-calowy, 1600×900. Którego ekranu Apple nie wybierze, kolejny iPhone będzie znów trochę większy.

Inne przypuszczenie DisplaySearch sugeruje, że… Apple podąża za Samsungiem. iPad, na wzór Galaxy NotePro, może urosnąć do prawie 13 cali, o czym mówiło się trochę jeszcze w ubiegłym roku. Tablety tego rozmiaru bynajmniej nie zaczęły istnieć wraz z pokazaniem NotePro na CES, ale to ten model wzbudził zainteresowanie i o nim teraz się mówi. Jeśli więc zamawiany przez Apple ekran o przekątnej 12,9 cala (2732×2048, 265 ppi) rzeczywiście w iPadzie montowany będzie, będziemy świadkami nie tylko zapoczątkowania mody na nieporęczne tablety. Ważniejsze jest to, że znów Apple nie będzie naśladowanym, a jedynie naśladowcą.

Tak mógłby wyglądać iWatch według venestudio.com
Tak mógłby wyglądać iWatch według venestudio.com

Dla miłośników nowinek technologicznych łakomym kąskiem może okazać się iWatch — tak prawdopodobnie nazywać się będzie elektroniczny zegarek z nadgryzionym jabłkiem na obudowie. Wiele osób wciąż wątpi w jego istnienie, choć przesłanki są dość oczywiste — w Rosji i Japonii zarejestrowany został odpowiedni znak towarowy, Tim Cook przyznał, że nadgarstek jest interesujący, a już 13 lat temu projektant Apple'a, Johny Ive, mocno interesował się zegarkami projektowanymi dla firmy Nike. Prawdopodobnie wtedy narodził się Fuel Band i firmy wciąż są sobie bliskie.

Analiza sugeruje, że iWatch zostanie wyposażony w elastyczny ekran AMOLED o rozdzielczości 320×320 pikseli. Ciekawie wyglądałby rynek, gdyby firmie Apple udało się wprowadzić na rynek całkowicie giętką bransoletę elektroniczną. Producent Gorilla Glass, Corning, zgłosił niedawno gotowość do produkcji wygiętego Willow Glass, czym dołożył kolejny element do skomplikowanej układanki. Podobno firmy Quanta i Foxconn już nawet próbowały złożyć pierwsze sztuki zegarków z jabłkiem, ale okazało się to zbyt trudne i tylko połowa egzemplarzy działała po zejściu z taśmy. W międzyczasie pojawiły się pogłoski o problemach ze zbyt słabą baterią i projekt prawdopodobnie wrócił na deski kreślarskie.

Czy zdąży przed konkurencją? Nie będzie łatwo. W bitwie o nasze nadgarstki wystartować chcą firmy od LG po Razera i nawet dobrze znana firma Casio planuje dorzucić do swoich produktów więcej elektroniki.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.