iPhone roku 2017: cały ze szkła, z zupełnie nowym wyświetlaczem?

iPhone roku 2017: cały ze szkła, z zupełnie nowym wyświetlaczem?10.08.2016 16:19
Szklany smartfon projektu Andrewa Solesbury'ego (źródło: funkyspacemonkey.com)

Będziemy szczęki zbierać z podłogi na widok przyszłorocznegoiPhone’a. Japońskie media donoszą, że Apple zmęczyło się jużwalką z konkurencją w bliskim zwarciu i chce zaprezentować w 2017roku klientom coś, czego jeszcze nie widzieli poza filmami sciencefiction. iPhone z 2017 roku będzie cały ze szkła, a nad wykonaniemtakiej obudowy pracuje już tajwański Foxconn.

Te rewelacje przedstawia poważany japoński serwis Nikkei.Powołujaąc się na swoje źródła na Tajwanie, informuje, żeFoxconn chcąc zabezpieczyć swoją pozycję wiodącego wykonawcyiPhone’ów, już od zeszłego roku eksperymentuje ze szklanymiobudowami. Obecnie firma ta zapewnia większość metalowych obudówdla iPhone’a 6S i iPhone’a 7, ale dzieli zamówienia jeszcze zinną tajwańską firmą, Catcher Technology, oraz amerykańskimJabilem. Jako że Apple jest najważniejszym klientem Foxconnu (ponad50% jego zamówień przypada na firmę z Cupertino), nic dziwnego, żeFoxconn jest gotów na przygotowanie się do tak radykalnych zmian wlinii produkcyjnej.

Szklany smartfon projektu Andrewa Solesbury'ego (źródło: funkyspacemonkey.com)
Szklany smartfon projektu Andrewa Solesbury'ego (źródło: funkyspacemonkey.com)

Warto podkreślić, że miesiąc temu Apple uzyskało patent na konstrukcję urządzeń całkowicie ze szkła, lecz nie z jednej bryły. Stopienie ze sobą wielu szklanych elementów pozwoli zachować lekkość w dużym stopniu pustej w środku konstrukcji.

Analitycy rynku, na których powołuje się Nikkei, utrzymują, żeApple w przyszłym roku skończy nie tylko z metalową obudową, aleteż z dotychczas stosowanymi wyświetlaczami polikrzemowymi (LTPS).Następca iPhone’a 7 ma korzystać z zaawansowanych paneli OLED,które wyprodukuje najprawdopodobniej główny konkurent Apple’a –Samsung. Niewykluczone jednak, że Foxconn chce i na wyświetlaczesię załapać, podobno w tym właśnie celu kupił Sharpa.

projekt koncepcyjny szklanego smartfonu (źródło:mobilewebstudio.com)
projekt koncepcyjny szklanego smartfonu (źródło:mobilewebstudio.com)

Zdaniem Japończyków takie posunięcia są konieczne, by pobudzićapetyt na nowe iPhony. Sytuacja jest dla Apple kłopotliwa – po razpierwszy od 13 lat sprzedaż tych urządzeń spadła rok do roku,spadła także średnia cena sprzedaży, za to odpowiada wydanietaniego modelu iPhone SE. Firma jest pod sporą presją i posuwa siędo desperackich posunieć, podobno w ostatniej chwili zdecydowałasię zrezygnować z jednoobiektywowej wersji iPhone’a 7na kilkamiesięcy przed oficjalną premierą. Nigdy wcześniej Apple jeszczenie wprowadzało takich zmian do linii produktowej praktycznie tużprzed ich premierą.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.