iPhone X ma problem z logowaniem twarzą, wina leży po drugiej stronie obudowy

iPhone X ma problem z logowaniem twarzą, wina leży po drugiej stronie obudowy07.05.2018 14:10
William Hook, CC / Flickr

Posiadacze najdroższego i najbardziej zaawansowanego iPhone'a w historii mają kolejny problem. Tym razem szwankuje Face ID – system identyfikacji użytkownika na podstawie odczytu 3D jego twarzy, promowany jako jedna z najważniejszych funkcji smartfonu. Co ciekawe, przyczyny problemu trzeba szukać z drugiej strony urządzenia.

Apple potwierdza istnienie problemu. Do sklepów i serwisów zostały już wysłane instrukcje naprawy urządzeń, które mają problemy. W ekstremalnych przypadkach możliwa jest wymiana na nowe. Zaskakuje jednak sposób, w jaki ta usterka jest naprawiana, winny jest bowiem główny aparat. Na Reddicie został opisany przypadek, w którym Face ID przestał działać razem z niektórymi opcjami fotograficznymi.

Do skanowania twarzy i potwierdzania tożsamości użytkownika wykorzystywane są urządzenia znajdujące się na froncie iPhone'a X. Dlatego dziwi fakt, że rozwiązaniem jest naprawa modułu głównego aparatu z dwoma obiektywami. Ten komponent nie bierze udziału w procesie autoryzacji z pozoru nie ma nic wspólnego z Face ID. Prawdopodobnie nigdy nie dowiemy się jaka jest natura błędu i dlaczego odpowiada za niego akurat ta część iPhone'a X. Możemy być jednak pewni, że przednia kamera True Depth jest w jakiś sposób połączona z głównym aparatem.

Do instrukcji naprawy dotarł portal MacRumors. Proces naprawy składa się z uruchomienia diagnostyki głównego aparatu (AST 2) i naprawienia go, jeśli wystąpią błędy. Jeśli to nie rozwiąże problemu z Face ID, Apple dopuszcza wymianę iPhone'a X na nowy.

Problem nie występuje masowo i Apple nie uruchomił szeroko zakrojonego programu wymiany iPhone'ów X na nowe. Użytkownicy, którzy mają problem z Face ID, powinni skontaktować się z autoryzowanym serwisem, który będzie w stanie rozwiązać problem. Pomoże w tym formularz na stronie Apple. W krajach, w których działają oficjalne sklepy Apple, wyszkoleni pracownicy także będą służyć pomocą.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.