Izolacja i praca zespołowa przy tworzeniu gier - wyzwania twórców w czasie pandemii.

Izolacja i praca zespołowa przy tworzeniu gier - wyzwania twórców w czasie pandemii.29.03.2021 17:15
Redakcja

Siedzenie przed komputerem i pisanie nowej gry wideo, pozornie może wyglądać jak idealne zajęcie do przeniesienia do pracy zdalnej. W końcu wszystko dzieje się cyfrowo. Nic bardziej mylnego. Stworzenie gry to skomplikowany proces wymagający zaangażowania specjalistów z wielu dziedzin i ich współpracy. Warunki izolacji mogą wręcz utrudniać proces twórczy - negatywnie wpływają na koncentrację, uniemożliwiają “burze mózgów”, ale wiążą się też z problemami sprzętowymi - od zapewnienia swobodnej wymiany plików po bezpieczeństwo całego procesu.

Dużym problemem twórców gier jest infrastruktura - dostępność sprzętu i specyfika sieci. Aby ułatwić pracownikom działania, niektóre firmy decydowały się na tymczasowe rozwiązania w postaci rotacji pracowników w biurze, wydzielone boksy i tym podobne. Jednak w momencie zwiększenia obostrzeń deweloperzy muszą ustalić, w jaki sposób przenieść zespoły liczące niekiedy tysiące osób do ich domów, dostarczyć im odpowiednie narzędzia, dostosować stanowiska. Zachodzi potrzeba audytu sprzętu, a także niekiedy zakupienia dodatkowych komponentów. W przypadku osób zatrudnionych w branży gier komputerowych, istotnym problemem jest poradzenie sobie z transferem dużej liczby ciężkich plików. Nie każdy posiada w domu przyłącza o odpowiedniej przepustowości, co znacznie utrudnia obieg danych koniecznych do produkcji gry, a te są z reguły “cięższe” niż w większości sektorów, nawet tradycyjnym IT. Stąd praca zdalna gamedevu oznacza dodatkowe koszty – wydatki na ulepszenie łącza, zwiększone rachunki za prąd i tym podobne.

Wydłużony czas realizacji zadań może być więc spowodowany wieloma czynnikami. Wspomnianym wolnym internetem, oczekiwaniem na przesył dużych plików, problemami w przepływie informacji między pracownikami, wynikłymi z różnych godzin pracy oraz awarii komunikatorów. To wszystko skutkuje opóźnieniami w premierach produkowanych gier oraz wpływa na ich marketing, zaburzając skuteczne zaplanowanie i realizacja planu sprzedażowego i reklamowego.

Te oraz inne utrudnienia wynikające z obostrzeń generują stres zarówno u pracodawców jak i pracowników. Na większość z nich coraz łatwiej można jednak znaleźć rozwiązanie. Powoli branża dostosowuje się do nowych warunków i rozszerza możliwości płynnej i wygodnej współpracy. Coraz więcej firm decyduje się na rozwiązania ułatwiające firmom funkcjonowanie w dobie pracy zdalnej. Jedną z grup takich narzędzi, na przestrzeni ostatnich lat znacznie zyskujących na popularności, są rozwiązania chmurowe, często dostosowane do danej branży. Przykładem dla deweloperów gier jest cały zestaw usług do pracy zdalnej oferowanych przez Microsoft.

“Tworzenie gier wideo jest często porównywane stopniem złożoności do lotów kosmicznych. Trzeba połączyć wiele trybików by cały proces zakończył się sukcesem. Do tego w odróżnieniu od budowy rakiety, współpracować muszą nie tylko inżynierowie, ale też artyści, pisarze, muzycy. To delikatna konstrukcja, a przeniesienie się na pracę zdalną zdecydowanie mogło być ciosem dla wielu planów produkcyjnych. Dlatego Microsoftdostarcza usługi takie jak: PlayFab która daje deweloperom niemal wszystko, czego potrzebują — usługi gier, analizę danych i narzędzia LiveOps — aby szybciej wprowadzić grę na rynek, wydłużyć cykl życia gry i obniżyć koszty” – mówi, Andy McCalib, Parntner Engagement Manager w Microsoft, odpowiedzialny za PlayFab.

Deweloperzy gier mogą dowiedzieć się więcej na temat PlayFab podczas organizowanej przez Gameset i better. gaming agency konferencji “Wyzwania produkcji i marketingu gier w dobie pandemii”, która odbędzie się już 31 marca o godz. 12.00. Podczas wydarzenia omówiona będzie, również kwestia bezpieczeństwa danych w warunkach pracy zdalnej. Studio Superhot podzieli się swoimi doświadczeniami w wykorzystaniu chmury w produkcji gier, a organizatorzy opowiedzą o zmianach w sposobie promocji. Zapisyi więcej informacji o konferencji dostępne są tutaj: https://gamesetknowsbetter.co/

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.