Jak szybko serwisy naprawiają elektronikę w Polsce? Zaskakujące wyniki badań

Jak szybko serwisy naprawiają elektronikę w Polsce? Zaskakujące wyniki badań21.01.2021 21:24
fot. 鏡飛 匙/Unsplash
Artykuł sponsorowany

Awarie sprzętu elektronicznego są nieuniknione. Prędzej czy później zdarzają się każdemu. Nie muszą być jednak udręką - pod warunkiem, że serwisy elektroniki działają sprawnie. A jak z tym jest w Polsce? Właśnie pojawiły się pierwsze tego typu wyniki badań. Sytuacja wygląda obiecująco.

Badanie przeprowadziła firma analityczna SW RESEARCH na zlecenie firmy FIXIT SA, świadczącej usługi opieki posprzedażowej. Badanie wykonano metodą CAWI.

Jak się okazuje w przypadku ponad 75 procent osób wysyłających sprzęt do naprawy, otrzymywały je z powrotem do maksymalnie tygodnia. W przypadku 24,2 proc. konsumentów - nawet do dwóch dni. Najmniejszy odsetek osób (19,9 proc.) musiał czekać do dwóch tygodni.

Pomimo pandemii Polacy najczęściej zgłaszali awarie osobiście w sklepie lub serwisie (49 proc. respondentów), a takżę telefonicznie (40,1 proc.). Najradziej takie zgłoszenia napływały natomiast bezpośrednio przez stronę internetową (7,3 proc.) i aplikację (4,5 proc.). Polscy konsumenci jednak w takich sytuacjach preferują kontakt bardziej bezpośredni.

Jakiego rodzaju sprzęt serwisy naprawiały najszybciej? Okazuje się, że smartfony - do 35,7 proc. klientów powróciły one w czasie zaledwie dwóch dni.

W przypadku 90,7 proc. napraw w urządzeniach nie następowały dalsze lub ponowne problemy techniczne.

Najczęstszym sposobem rozwiązania usterki była próba naprawy sprzętu (78,5 proc.) - znacznie rzadziej sklep proponował zwrot środków na kartę upominkową lub wymianę na voucher (7,7 proc.), czy też zwrot pieniędzy (7,1 proc).

Oprócz perspektywy konsumentów, nie należy tutaj zapominać o sprzedawcach porozumiewających się z serwisami poszczególnych producentów. Jak wynika z badania, ich doświadczenia są również raczej pozytywne. W 83,3 proc. przypadków obsługa sklepu była zadowolona ze skuteczności i jakości napraw, a także przestrzeganiem ich terminów i łatwością zgłaszania reklamacji (po 81,5 proc. pozytywnych ocen w tych dwóch kategoriach). Jedynym bardziej rażącym minusem, jaki tutaj zauważono to czas oczekiwania na odpowiedź - co czwarty sprzedawca uznał, że był on zbyt długi.

Przedstawione dane w raporcie pokazują, że nawet w warunkach pandemii sklepy i serwisy są w stanie wyjść naprzeciw oczekiwań Polaków z pozytywnym skutkiem w zdecydowanej większości przypadków. To ważne, szczególnie w czasach, gdy średnia liczba urządzeń elektronicznych w gospodarstwach domowych systematycznie wzrasta.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.