Jak walczyć z piractwem? Trzeba wycofać DRM

Jak walczyć z piractwem? Trzeba wycofać DRM10.10.2011 14:09

Według przeprowadzonych właśnie badań rezygnacja z ograniczeń DRM w materiałach muzycznych i filmowych przyczynia się do... obniżenia poziomu piractwa.

DRM to jedna z największych zmór dla osób kupujących w Internecie muzykę czy filmy. Pomysł mający w założeniu przyczynić się do ochrony praw autorskich i walki z piractwem uderzył przede wszystkim w osoby, które chcą legalnie nabywać materiały w Sieci. Łatwiej jest bowiem pobrać piracki plik, niż walczyć z ograniczeniami nakładanymi przez DRM. Niestety, wnioski te nie dla wszystkich są oczywiste. DRM mimo powolnego odchodzenia do lamusa, nadal jest popularny w wielu e-sklepach. Najnowsze badania powinny pomóc odesłać go w niepamięć. Okazuje się bowiem, że DRM wcale nie obniża poziomu piractwa w Internecie.

Do takich wniosków doszli badacze z uniwersytetów Duke’a oraz Rice’a. Korzystając z modelu analitycznego stwierdzili oni, że zabezpieczenia typu DRM szkodzą jedynie użytkownikom legalnie kupującym muzykę w Sieci, uniemożliwiają bowiem tworzenie kopii zapasowych czy nagrywanie materiałów na nośnikach. Zdesperowani klienci częściej wolą ściągnąć piracką wersję pliku muzycznego, niż męczyć się z DRM lub samemu próbować usunąć zabezpieczenie. Z kolei usunięcie takich zabezpieczeń już po stronie sklepu czyni legalną muzykę konkurencją dla pirackich materiałów.

Wyniki badań zaprezentowanych w „Music Downloads and the Flip Side of Digital Rights Management Protection” to oczywiście żadna nowość. Steve Jobs już w 2007 roku mówił, że DRM nigdy nie powstrzyma piractwa. Istotne jednak jest to, że takiego samego zdania są naukowcy z poważnych uczelni. Być może ich głos przyczyni się do bardziej zdecydowanego wycofywania DRM z rynku.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.