Jest Nowy iPad — oczekiwania vs. rzeczywistość

Jest Nowy iPad — oczekiwania vs. rzeczywistość07.03.2012 20:26

Wydarzenie już za nami, wiemy więc już czego się spodziewać po firmie Apple i najnowszej odsłonie synonimu słowa „tablet”.

Zacznę od plotek, gdyż to one budują atmosferę wokół nowego produktu (dla niecierpliwych: specyfikacja nowego iPada znajduje się w piątym akapicie ;)). Przede wszystkim, jeszcze kilka dni temu spodziewałam się, że będzie to iPad 3. Dopiero Gizmodo oświecił mnie, że świat czeka na iPada HD. Chyba najwięcej plotek dotyczyło głównego elementu tabletu — ekranu. Obecnie iPady mają rozdzielczość 1024x768 na ekranie o przekątnej 9.7 cala, ale plotki mówiły o 4 razy większej liczbie pikseli na ekranie iPada 3 (HD?) (Retina o rozdzielczości 2048x1536), co uczyniłoby go jednym z pierwszych zaprezentowanych i prawdopodobnie pierwszym dostępnym na rynku tabletem zdolnym zmieścić na ekranie film 1080p. Co więcej, wiele źródeł informuje, że Apple kupuje wyświetlacze o przekątnej 7,1 cala, aby zbudować konkurencję dla Kindle Fire. Oczywiście źródła rozbudzają w ludziach nadzieję, że mniejszy iPad, który rzekomo ma pojawić się tej jesieni, będzie konkurował z Kindle Fire również ceną, ale ja kosztującego 200 dolarów iPada jakoś nie mogę sobie wyobrazić.

Prawdziwe szaleństwo to plotka o wyświetlaczu, który ma zapewniać uczucie dotykania powierzchni o konkretnej fakturze. Wyświetlacz miałby przemawiać nie tylko do oczu użytkownika, ale również do jego palców. Apple rzekomo jest klientem firmy Senseg, która opracowała technologię E-Sense — wyświetlacze, które przekazują palcom kształt prezentowanych obiektów. Reprezentant firmy Senseg odmówił komentowania sprawy przed dzisiejszą prezentacją firmy Apple, co tylko podgrzało atmosferę. Inne plotki w temacie iPada 3/HD obejmowały na przykład ubezpieczenie AppleCare+, które podobnie jak plan ochrony iPhone'a 4S, miałoby umożliwić dwie wymiany iPada na nowy po uszkodzeniu na skutek wypadku.

A teraz fakty. Zacząć należy od tego, że od początku prezentacji Tim Cook, obecny CEO Apple'a, wieścił erę post-PC. Nie od razu dane nam było zobaczyć nowego iPada — Tim Cook zaczął od zapowiedzi aktualizacji systemu iOS do wersji 5.1, która wprowadzi Siri na urządzenia w Japonii. Następnie Eddy Cue zaprezentował nowe możliwości Apple TV, czyli możliwość oglądania kupionych wcześniej filmów z iCloud, interfejs bardzo zbliżony do iOS i pełen elementów stosujących Cover Flow i, co najważniejsze, odtwarzający filmy 1080p. Urządzenie multimedialne niemal mieści się w dłoni i ma kosztować w Stanach Zjednoczonych zaledwie 99 dolarów. Nowy Apple TV trafi do sklepów 16 marca. Dzięki obsłudze protokołu AirPlay i integracji z iCloud ta niepozorna kostka będzie doskonałym uzupełnieniem gospodarstwa domowego, w którym już znajdują się inne produkty firmy Apple.

Gwiazda wydarzenia, Nowy iPad (jednak ani nie HD, ani nie 3), rzeczywiście została wyposażona w imponujący ekran. Zgodnie z pogłoskami, kolejny iPad ma supergęsty wyświetlacz Retina o rozdzielczości 2048x1536 pikseli Ponadto urządzenie jest zdolne do nagrywania filmów 1080p, czym bije na głowę niejeden telefon z wysokiej półki. Możliwości fotograficzne urządzenia w końcu dorównają iPhone'owi 4S dzięki zastosowaniu tego samego aparatu i mechanizmów przetwarzania obrazu. Pod pokrywą znajdziemy dwurdzeniowy procesor A5X (mówiło się, że będzie to czterordzeniowy procesor A6 — konkurencja dla Tegry 3), któremu towarzyszy czterordzeniowy układ graficzny. Niestety nie wiadomo jeszcze ile RAM-u będzie miało to cudo (plotki mówiły o 1GB). Wiadomo natomiast, że w Stanach będzie dostępna wersja LTE zarówno w sieci Verizon, jak i AT&T, zaś dla reszty świata przygotowana zostanie wersja 3G. Na całym świecie będzie można wykorzystać iPada 3 jako osobisty punkt dostępowy Wi-Fi. W kwestii czasu życia na baterii nic się nie zmieni — z połączeniem 4G należy spodziewać się około 10 godzin pracy. Obudowa ma 9,4 mm grubości, całość waży 635 gramów. Cena niestety pozostaje bez zmian — model mający pojemność 16GB będzie kosztował 499 dolarów, za 32GB przyjdzie nam zapłacić 599 dolarów, zaś za 64GB będzie kolejne 100 dolarów droższy. CO ciekawe, Apple nie wycofa się ze sprzedaży iPada 2. Podstawowy model z 16GB pamięci wewnętrznej będzie dostępny w cenie od 399 dolarów.

Miłym akcentem była prezentacja aplikacji Sketchbook firmy Autodesk. Aplikacja doskonale wykorzystała gęsty wyświetlacz i dała obraz tego, co można osiągnąć malując palcami po ekranie Retina, podobnie zresztą jak prezentacja gier. W końcu iPad to nie tylko tablet, to również ulubiona platforma mobilna dla gier wielu użytkowników, którzy wybierają iPada zamiast powiedzmy PS Vita. Odświeżone zostały również aplikacje firmy Apple dostępne dla iPada: aplikacje biurowe Pages, Numbers i Keynote, Garage Band oraz iMovie zostały przystosowane do pracy na supergęstym wyświetlaczu. Uwagę przykuwa zwłaszcza nowy iMovie, którego możliwości edycji i wygoda pracy zapowiadają się imponująco. Szczególnie ciekawym rozwiązaniem jest możliwość stworzenia w iMovie scenariusza do filmu, a następnie składania filmu według planu. Zupełnie nowy iPhoto dla iPada zbliża się do profesjonalnych narzędzi do obróbki i katalogowania zdjęć dzięki zaawansowanym narzędziom edycji zdjęć (pędzle zmiany nasycenia kolorów, jasności itp.) o rozdzielczości do 19 megapikseli i z wykorzystaniem gestów wielodotykowych. Nie zabrakło jednak możliwości edycji „jednym kliknięciem”, na przykład automatycznego poziomowania zdjęć, oraz tworzenia książek ze zdjęciami, w których można umieszczać również inne elementy — na przykład widżety z pogodą.

Na koniec warto przytoczyć kilka liczb. Poprzednie generacje tego kultowego już urządzenia sprzedały się w liczbie 15,4 miliona sztuk tylko w ostatnim kwartale — to więcej, niż komputerów niejednego producenta. Dostosowanych do dużego ekranu urządzenia jest ponad 200 tysięcy aplikacji dostępnych w App Store. W sumie sprzedanych zostało już 315 milionów urządzeń z iOS, z czego 172 miliony w 2011 roku. W App Store znajduje się obecnie 585 tysięcy aplikacji, zaś z iCloud korzysta ponad 100 milionów użytkowników (przy zamykaniu ostatniego kwartału fiskalnego Apple informował o 85 milionach). Urządzenia ery post-PC wygenerowały 76% przychodów firmy Apple.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.