JetSmarter to Uber dla… prywatnych odrzutowców

JetSmarter to Uber dla… prywatnych odrzutowców16.06.2016 00:11

Rozproszony model biznesowy Ubera na zawsze zmienił to, jak podróżujemy. jednak to, co zrobiła firma JetSmarter, to prawdziwy majstersztyk. usługa nie tylko pozwala zamówić lot czarterowy, ale też wykorzystuje fakt, że często samoloty przenoszone między lotniskami lecą puste i pozwalają pasażerom lecieć w nich bez opłat.

JetSmarter to nie jedna, ale trzy usługi. Najmniej interesująca to tradycyjny wynajem lotów czarterowych po przystępnych cenach i z możliwością składania zamówień hurtowych. Ciekawie zaczyna się robić dalej.

JetDeals to usługa dostępna dla osób płacących roczny abonament. W zamian za tę opłatę, klienci mogą zupełnie za darmo latać samolotami, które są przenoszone między lotniskami przez logistyków. Na przykład jeśli ktoś zamówi lot z Nowego Jorku do Los Angeles, a samolot znajduje się właśnie w Miami, można za darmo wskoczyć do tego Challengera 300, a nawet zabrać ze sobą znajomych.

Challenger 300, bombardier.com
Challenger 300, bombardier.com

Kolejną wspaniałą rzeczą, o której pomyślał JetSmarter, jest sieć lotów JetShuttle, dostępnych dla płacących abonament klientów. Można więc w ramach abonamentu polecieć nic nie dopłacając z Nowego Jorku do Miami, z Chicago do Los Angeles, z Los Angeles do San Francisco, z San Francisco do Nowego Jorku, z Dallas do Houston i tak dalej. Na tych liniach latają głównie Gulfstreamy G4 i Challengery 850. W Europie za wiele niestety nie polatamy, ale można zafundować sobie luksusową podróż między innymi z Londynu do Paryża i z Paryża do Nicei. Można też polecieć z Malty na Ibizę, ale usługa wypada najlepiej w Stanach Zjednoczonych.

JetSmarter ma oczywiście aplikacje mobilne, w których abonenci mogą korzystać ze wszystkich opisanych wyżej usług oraz otrzymywać informacje o przecenionych lotach last minute.

Co ciekawe, JetSmarter ma bardzo różnych klientów. Z usług korzystają dyrektorzy firm, aktorzy, modele i modelki, muzycy, dziennikarze i celebryci. Niektórzy z nich zgodzili się nawet na informowanie innych, kiedy i jaką trasą zamierzają lecieć, by można było spędzić z nimi trochę czasu, pogwarzyć lub ubić interes na wysokości 11 tysięcy metrów. Do ambasadorów JetSmarter należy Jamie Foxx (grał Django w filmie Quentina Tarantino). Jednym z inwestorów JetSmarter jest Jay-Z, ale on akurat nie informuje, w którym locie można go spotkać.

Ile to wszystko kosztuje? Jeśli spojrzymy na cennik po przeliczeniu z dolarów na złotówki niemało, bo 9 tysięcy dolarów to ponad 35 tysięcy złotych. Za tyle można sobie kupić nieduży samochód prosto z salonu. Jeśli jednak spojrzymy na cenę abonamentu z perspektywy amerykańskiego podróżnika, który na przeloty mógłby wydać nawet więcej, jest to bardzo opłacalna usługa. Poza przelotem ma też sporo wartości dodanych – w końcu klienci latają luksusowymi odrzutowcami, a nie zatłoczonymi Airbusami.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.