Już niebawem 50% rynku komputerów osobistych stanowić mają tablety

Już niebawem 50% rynku komputerów osobistych stanowić mają tablety26.11.2013 15:19

Próby ratowania rynku PC innowacyjnymi systemamioperacyjnymi czy budowaniem atrakcyjnych wizualnie hybrydowychlaptopów niewiele pomagają. Wyniki sprzedaży były w tym roku dlaOEM-ów fatalne,a jak twierdzą teraz analitycy z firmy Canalys, trend ten utrzyma sięw przyszłym roku. Wszystko to za sprawą tabletów – już wprzyszłym roku tablety przejąć mają 50% rynku komputerów osobistych.W sierpniu prezes Acera Jim Wong poinformował,że strategia jego firmy ulega zmianie. Jako że światełka w tym tunelurynkowej recesji wciąż nie widać, to już nie PC z Windows, lecztablety i smartfony z Androidem mają być kluczowymi produktami firmy.Nie wiadomo jednak, czy decyzja ta nie zapadła za późno: rynekurządzeń mobilnych wcale nie jest łatwy.A przecież rynek to ogromny: przewidywana sprzedaż tabletów w 2014roku wynieść ma 285 mln sztuk tych urządzeń, a trzy lata później jużnawet 396 mln sztuk. Pin Chen Tang, analityk Canalys, przekonanyjest, że w przyszłym roku główną rolę wciąż będą odgrywałytablety z Androidem (65%sprzedaży tej klasy urządzeń), jednak najważniejszą marką pozostanieApple – tabletom z Jabłuszkiem pozostanie 30% rynku. Pozostałe5% przypadnie urządzeniom z Windows.[img=tablety2]Wydaje się, że 5% to niedużo, ale jeszcze w poprzednim roku narynku tabletów do Microsoftu należało co najwyżej 2%. Wzrost ten ma byćprzede wszystkim zasługą przejęcia Nokii, jednak nikt nie jest wstanie powiedzieć, czy firmie z Redmond uda się utrzymać to tempo w kolejnych latach. By osiągnąć sukces, Microsoft musiprzede wszystkim rozwinąć bibliotekę oprogramowania dla swoichurządzeń i wykorzystać inne elementy swojego ekosystemu dlawzmocnienia pozycji Windows na urządzeniach mobilnych. Nie obejdziesię też bez rozwiązania problemu z koegzystencją Windows Phone iWindows RT, dezorientującą potencjalnych nabywców.Oczywiście na rynku tabletów startowało już wielu znanych graczy,ale nie każdemu się udało – porażkę poniosły BlackBerry czyHTC, a i HP ze swoimi urządzeniami z webOS-em świata nie zawojował.Dlatego też nie można zagwarantować sukcesu gigantów rynku PC, takichjak Acer, Asus czy Lenovo, którzy muszą walczyć o miejsce na rynkutabletów, oferując swoje urządzenia po bardzo niskich cenach, tylkopo to, by móc konkurować z urządzeniami lokalnych producentów.Konkurencja ta może bowiem okazać się na dłuższą metę nie doutrzymania, szczególnie w rejonie Azji i Pacyfiki oraz AmerykiPołudniowej. Niewielkie, regionalne marki, korzystające ze zwinnościswoich chińskich dostawców, by dostarczać na rynek tanie tablety,dostosowane do potrzeb miejscowego odbiorcy, odgrywają coraz większąrolę na rynku. Producenci tacy jak Nextbook w USA czy Onda i Teclastw Chinach dostarczają dziś w swoich krajach więcej sprzętu, niżnajwiększe międzynarodowe marki. Pierwszym z dużych i znanych, którypoddał rynek tabletów, jest BlackBerry, ale Pin Chen Tang przekonanyjest, że to dopiero początek trudów.2014 ma być więc, zdaniem analityka, rokiem nieustannych przejęć,fuzji i porażek, w rytm których producenci sprzętu będą walczyli oocalenie swojej produkcji klasycznych komputerów osobistych, przyjednoczesnej próbie zdobycia pozycji na rynku tabletów, gdzie niskiemarże rekompensować ma wielkość sprzedaży. Dla konsumentów to dobrainformacja, o ile nie są konsumentami bardziej wymagającymi,zainteresowanymi wydajnym sprzętem PC, coraz bardziej niestetyprzesuwanym na rynkowy margines.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.