Kasjerzy wciąż niezastąpieni – 20 klientów to za dużo dla Amazon Go

Kasjerzy wciąż niezastąpieni – 20 klientów to za dużo dla Amazon Go29.03.2017 13:43

Sklep Amazon Go wzbudził w USA popłoch wśród pracownikówhandlu detalicznego – przynajmniej jeśli wierzyć temu, jak goprzedstawiano za oceanem. Robotyzacja fast-foodów, autonomiczneciężarówki, a teraz fizycznie istniejący sklep, w którym niepotrzeba nawet kasjera? To z czego będą żyć wszyscy ci, którzynie skończyli informatyki? Bez obaw jednak, wygląda na to, żezautomatyzowany „spożywczak” nie tak szybko zastąpi tradycyjnesklepy, do tego czasu może nawet wymyślą działający gwarantowanydochód podstawowy.

Oficjalne otwarcie sklepu, który miał zlikwidować zawódkasjera, planowano na marzec. Koncepcja wyglądała atrakcyjnie,szczególnie dla socjofobów. Wchodzisz do sklepu, skanujesz kodwyświetlony na ekranie smartfonu, zbierasz potrzebne ci towary dokoszyka, a sklep to widzi, podlicza je w wirtualnym koszyku i obciążakartę kredytową. Nie trzeba z nikim rozmawiać, do nikogo sięuśmiechać.

Introducing Amazon Go and the world’s most advanced shopping technology

Na razie jednak nic z tego nie będzie, otwarcie Amazon Go zostałoprzełożone na czas nieokreślony. Dziennikarze Wall Street Journaldowiedzieli się, że faktycznym powodem jest to, że sklep nie jestw jest w stanie skutecznie śledzić tego, co się w nim dzieje. Tewszystkie sensory rozsiane po sklepie, mechanizmy komputerowegoprzetwarzania obrazu i algorytmy głębokiego uczenia okazały siękompletnie zawodzić, w momencie gdy w sklepie pojawiało się więcejniż 20 osób. Wygląda na to, że większa grupa ludzi łatwo byogołociła półki, nic za to nie płacąc.

Rozwiązanie przygotowane przez Amazon miało być oferowaneprzede wszystkim większym sieciom sprzedaży, testowy sklep wSeattle ma powierzchnię niemal 170 m2. Jeśli nie jest w staniezapanować nad grupą 20 klientów, to w praktyce jest tylkociekawostką. I wcale nie jest pewne, czy dorzucenie większej ilościmocy obliczeniowej rozwiąże problem. Dorzucenie sklepowychdetektywów też nie pomoże, bo przecież nie o obawę przedkradzieżą tu chodzi, lecz o zapewnienie możliwości rozliczeniauczciwych klientów – w obecnym stanie niemożliwej.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.