Kody USSD w smartfonie. Sposób na szybką zmianę ustawień

Kody USSD w smartfonie. Sposób na szybką zmianę ustawień14.02.2022 11:22
Kody USSD są przydatne w codziennym użytkowaniu telefonu
Źródło zdjęć: © dobreprogramy

Mogłoby się wydawać, że zmiana ustawień taryfy czy usług abonenta wymaga kontaktu z biurem obsługi klienta lub operatorem. Nic bardziej mylnego - wystarczy kilka kodów USSD, by szybko dostosować plan taryfowy do swoich obecnych potrzeb.

USSD (czyli unstructured supplementary service data) to nic innego jak specjalne kody, które pozwalają telefonowi użytkownika na szybką komunikację z operatorem. Wpisując odpowiedni ciąg znaków, właściciel urządzenia może zmienić opcje w swojej taryfie, np. uruchomić pakiet minut czy sprawdzić stan konta. Z tego powodu najbardziej przydatne są dla wszystkich abonentów ofert na kartę.

Korzystanie z kodów USSD

Szybkie kody, jak często nazywa się kody USSD, zaczynają się od znaku gwiazdki (*) i kończą kratką (#). Pomiędzy nimi znajduje się ciąg cyfr i dodatkowych znaków. Aby skorzystać z takiego kodu, użytkownik wpisuje go na klawiaturze telefonu, tak samo, jak w przypadku próby zadzwonienia do innego abonenta.

Zamiast zainicjowania rozmowy, telefon zwróci użytkownikowi stosowny komunikat, informujący go o włączeniu bądź wyłączeniu danej usługi, stanie konta czy innych statystykach, związanych z korzystaniem z usług operatora. Co ważne, kody USSD mogą się różnić, zależnie od operatora oraz konkretnej taryfy.

Kody USSD w Orange

Jeżeli jesteśmy abonentami Orange, mogą nam się przydać poniższe kody:

  • *100*# - usługa Twoje Menu
  • *103*# - sprawdzenie stanu konta w abonamencie
  • *124*# - sprawdzenie stanu konta w ofercie na kartę

Inne kody możemy sprawdzić na stronie operatora Orange.

Kody USSD w Play

Najbardziej przydatne kody, jakie mogą nam się przydać w Play, znajdziemy na poniższej liście:

  • *101# - stan konta
  • *104# - stan minut
  • *108# - statystyki transmisji danych
  • *111# - zarządzanie kontem i usługami
  • *120# - prośba do innego abonenta o zadzwonienie
  • *121# - sprawdzenie swojego numeru

Pełną listę kodów znajdziemy na stronie operatora Play.

Kody USSD w Virgin Mobile

Sieć Virgin Mobile pozwala swoim abonentom na korzystanie m.in. z poniższych kodów w ofercie na kartę:

  • *101# - sprawdzenie stanu konta
  • *120*numer_telefonu# - prośba do innego abonenta o telefon
  • *222*114*1# - blokada połączeń z numerów zastrzeżonych
  • *43# - powiadomienia o połączeniach oczekujących
  • *108# - saldo transmisji danych

Wszystkie kody obsługiwane przez Virgin Mobile znajdziemy na stronie operatora.

Kody USSD w Plus

Wybrane kody działające w sieci Plus znajdują się na poniższej liście:

  • *147# - sprawdzenie taryfy
  • *100# - stan i ważność konta
  • *121# - stan pakietów
  • *136# - stan aktywnej promocji
  • *110# - zarządzanie kontem
  • *139*numer_telefonu# - prośba o telefon do innego abonenta

Pełną listę szybkich kodów znajdziemy na stronie operatora Plus.

Kody USSD w T-mobile

Operator T-mobile umożliwia korzystanie z poniższych kodów:

  • *100# - zarządzanie kontem
  • *100*45# - sprawdzenie stanu konta w ofercie na kartę
  • *111*14-cyfrowy kod uzupełniający# - doładowanie konta za pomocą kodu

Pozostałe kody, które mogą działać na naszym koncie, powinniśmy znaleźć w regulaminie naszej usługi.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.