Komisja Europejska pochwaliła Microsoft i Facebooka za walkę z mową nienawiści

Komisja Europejska pochwaliła Microsoft i Facebooka za walkę z mową nienawiści22.01.2018 12:05

31 maja 2016 roku Komisja Europejska ogłosiła kodekspostępowania w zakresie zwalczania nawoływania do nienawiści wInternecie, Dobrowolnie przystąpiły do niego cztery firmy,odgrywające kluczową rolę w Internecie – YouTube, Twitter,Facebook i Microsoft – obiecując, że zrobią wszystko, abyprzyspieszyć procedury rozpatrywania wniosków o usunięcie takichnielegalnych treści lub zablokowanie dostępu do nich. Obietnicędotrzymano, nigdy jeszcze w historii internetowi cenzorzy taksprawnie nie usuwali nieprawomyślnych wpisów.

Przyjęta w UE decyzja ramowa w sprawie zwalczania rasizmu iksenofobii oznacza kryminalizację wszelkich form publicznychwypowiedzi, mających na celu podburzenie do przemocy lub nienawiściskierowanego przeciwko grupie osób lub członkom takiej grupypoprzez odniesienie do chronionych kategorii: tj. rasy, koloru skóry,religii, narodowości czy pochodzenia. Dotyczy to także wypowiedzi wInternecie, dlatego też wszyscy operatorzy komunikacyjnych platforminternetowych mają obowiązek czuwać nad tym, by jak to określono,Internet ni stał się schronieniem dla przemocy i nienawiści.

I faktycznie, wspomniane czteryfirmy – sygnatariusze kodeksu postępowania – coraz lepiej sobieradzą z nielegalnymi wypowiedziami.W 2016 roku, tuż po rozpoczęciu tych działań, usuwano 28% takichtreści, zgłaszanych przez organizacje pozarządowe i organypubliczne. W maju 2017 roku odsetek ten wzrósł do 59%, a teraz usuwasię średnio aż 70% nienawistnych wypowiedzi. Aż 81% zgłoszeńzostaje obsłużonych w ciągu 24 godzin, podczas gdy poprzednimrazem udawało się to zrobić tylko w wypadku 51%.

Wiceprzewodniczący KomisjiEuropejskiej do spraw jednolitego rynku cyfrowego Andrus Ansipprzyjął te wyniki z zadowoleniem. Stwierdził, żeplatformy online poważnie potraktowały swoje zobowiązania wkwestii sprawdzania powiadomień i usuwania nielegalnej mowynienawiści w ciągu 24 godzin. Zachęcił też firmy IT dopoprawy przejrzystości i odpowiadania na zgłoszenia użytkownikówzgodnie z wytycznymi przygotowanymi przez Komisję. Przestrzegłrównież przed nadmiernym entuzjazmem w usuwaniu treści, uznał tomoże to bowiem zagrozić podstawowym prawom, takim jak wolnośćsłowa.

Komisja Europejska poinformowała też, że pod kodeksempostępowania w zakresie zwalczania nawoływania do nienawiści wInternecie podpisały się także Google+ oraz Instagram. Oczywiścienamawiane są do tego kolejne przedsiębiorstwa. Komisja chce także,aby zgłaszający nienawistną zawartość otrzymywali następnieobszerną informację zwrotną o losie ich zgłoszeń, wzywa też dościślejszej współpracy firm informatycznych z organami ścigania,w ramach modelu „dedykowanego dialogu”. Zalecenia tego modeluzostaną przedstawione na wiosnę.

Mediom internetowym w krajach Unii Europejskiej wciąż jednakdaleko do niedoścignionego modelu z Chińskiej Republiki Ludowej.Przykładowo chińska usługa mikroblogowa Weibo, z której korzystaokoło 400 mln użytkowników miesięcznie, potrafi dzięki swojejheterogenicznym technologiom cenzury usunąć ponad 30%nieprawomyślnych wpisów w ciągu 5 do 30 minut od ich publikacji, a90% w ciągu pierwszych 24 godzin. Jest to możliwe dziękipołączeniu sił sztucznych inteligencji skanujących po słowachkluczowych, oraz ludzkich moderatorów, indywidualnie kontrolującychużytkowników z historią wykroczeń.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.