Komisja Europejska znów walczy z Google. Tym razem chodzi o reklamy

Komisja Europejska znów walczy z Google. Tym razem chodzi o reklamy14.07.2016 16:44

Komisja Europejska opublikowała dziś oficjalne stanowisko w sprawie kolejnych oskarżeń wobec Google dotyczących praktyk monopolistycznych korporacji. Po tym, jak w kwietniu przesłano do niej pisemne zgłoszenie zastrzeżeń w sprawie praktyk w przypadku mobilnych systemów operacyjnych, tym razem kolej na jeden z filarów Google, rynek reklamowy.

Komisja potwierdza w przywołanym komunikacie, że do Google trafiły kolejne dwa pisemne zgłoszenia zastrzeżeń (ang. Statement of Objections). Jeden z nich stanowi umocnienie kwietniowego. Drugi natomiast rozpoczyna antymonopolistyczne potyczki pomiędzy Google a Unią na zupełnie nowym froncie. Dotąd bowiem mowa była o szeregu praktyk związanych z potencjalnie nieuczciwą popularyzacją Androida, zaś teraz zarzuty dotyczą AdSense.

Według Komisji Europejskiej, Google ograniczało możliwość umieszczania reklam pochodzących od innych dostawców w wynikach wyszukiwania. Ma to stanowić naruszenie konkurencyjności europejskiemu rynku zarówno wyszukiwarek, jak i dostawców internetowych reklam. W praktyce chodzi między innymi o wyszukiwarki osadzane na stronach internetowych i pozwalające na zawężenie wyszukiwania do ich zawartości. Wątpliwości Komisji budzi wyświetlanie tam reklam, z których – po kliknięciu – generowane są przychody zarówno Google, jak i reklamodawcy.

Zastrzeżeń jest zresztą więcej i dotyczą między innymi wymuszania przez Google wyłączności praw do dostarczania treści reklamowych, pozycjonowania reklam w wyszukiwarce, czy braku prawa zewnętrznych firm do nieautoryzowanej zgody na modyfikacje wyświetlania reklam, ze szczególnym uwzględnieniem treści dostarczanych przez konkurencję korporacji. Oba pisemne zgłoszenia zastrzeżeń zostały przesłane zarówno do Google, jaki do Alphabet Inc.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.