Koniec darmowych treści od polskich wydawców?

Koniec darmowych treści od polskich wydawców?18.07.2012 11:17

Koniec darmowych treści w polskim Internecie — taka wiadomość krąży dziś po sieci, budząc strach internautów. Jednak powodów do obaw mamy mniej, niż głosi to hasło... a w niektórych przypadkach mamy nawet powody do radości.

Serwis Piano Media powiadomił, że sześcioro polskich wydawców (Agora, Murator, Ringier Axel Springer Polska, Media Regionalne, Polskapresse oraz Edytor) odpowiedzialnych łącznie za 27 gazet i 14 magazynów, oraz Polskie Radio, dołącza do należącego do serwisu systemu płatności. W efekcie za niewysoką opłatą (9,99 zł tygodniowo, 19,99 miesięcznie lub 199 rocznie) w jednym miejscu będzie można uzyskać dostęp do materiałów pochodzących na przykład z Gazety Wyborczej, Forbesa, Poradnika Domowego, Czterech Kątów, Dziennika Bałtyckiego i wielu innych.

Jak to będzie z końcem darmowych treści? Nie tak źle, jak wiele osób się obawia. Jeszcze nie wiadomo, jak konkretni wydawcy rozwiążą ten problem, ale wiele serwisów zadeklarowało, że darmowe sekcje pozostaną niezmienione. Wzbogacone zostaną za to sekcje płatne. Przykładowo, dla Gazety Olsztyńskiej jest to doskonały sposób, aby umieścić w sieci artykuły wcześniej dostępne jedynie na papierze, dla Forbesa zaś będzie to sposób na dotarcie jego treści Premium do szerszego grona odbiorców. Niektórzy planują również udostępniać niektóre treści wcześniej osobom posiadającym abonament. Osobną korzyścią będzie możliwość usunięcia reklam z niektórych stron.

W sierpniu na stronach gazet i magazynów pojawi się eksperymentalny pasek logowania, pełny system ma zaś ruszyć we wrześniu. System Piano na razie sprawdził się na Słowacji i w Słowenii, zaś w Polsce po raz pierwszy będzie działał na tak dużą skalę (według Gemiusa ma szanse dotrzeć do prawie 20 milionów Polaków).

Swoimi szczegółowymi planami podzieliło się Polskie Radio.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.