Konsultanci producentów PC odradzali aktualizację do Windows 10, zalecali powrót do Windows 8.1

Konsultanci producentów PC odradzali aktualizację do Windows 10, zalecali powrót do Windows 8.107.11.2015 19:34

Można powiedzieć, że Microsoft sam się o to prosił, decydującsię na obranie konfrontacyjnegokursu ze swoimi wieloletnimi partnerami sprzętowymi. To, żefirmy takie jak Lenovo, HP i Dell nie bardzo chcą wprowadzać doswojej oferty komputerów Microsoft Surface nikogo chyba niezdziwiło. Jednak wygląda na to, że na tym nie koniec –producenci PC nie bardzo chcą włączyć się w promowanie Windows10, a nawet radzą, by (o zgrozo) odinstalować Windows 10.

Redaktorzy serwisu LaptopMag(należącego do słynnej grupy Tom's Guide) zdecydowali się odegraćrolę tajemniczych klientów, zgłaszających się z całkiemzwyczajnymi problemami do pomocy technicznej, oferowanej przezproducentów komputerów. To co ich spotkało niewiele ma wspólnegoz oficjalnymi deklaracjami działów PR, które w wiadomościachprasowych podkreślają, jak to bardzo firmy te są zadeklarowanymizwolennikami Windows 10.

Zaczęło się od Della i prostegopytania o zmianę ustawień przewijania na gładziku Inspirona 15,którego system został zaktualizowany do Windows 10. Pierwszareakcja pracownika? Mimo że pytanie nie miało nic wspólnego zWindows 10, człowiek Della poinformował, że należy przywrócićpoprzednią wersję systemu i przekierował połączenie do innegokonsultanta. Tenże stwierdził, że firma otrzymuje pełno zgłoszeńod użytkowników „dziesiątki”, że system ten ma pełno ustereki że lepiej przywrócić na laptopie Windows 8.1.

W wypadku HP poszło o włączenienarzędzia CoolSense, kontrolującego temperaturę laptopa Pavilionx360 (także po aktualizacji do Windows 10). Konsultantka nie zdołałatego zrobić w ciągu 57-minutowej rozmowy, podczas którejtwierdziła, że nie zaleca klientom aktualizowania systemu doWindows 10. Następnie spróbowała nakłonić redaktora LaptopMag dopowrótu do Windows 8.1, a kiedy to nie zadziałało, poradziłazakupić kosztujący 40 dolarów pendrive do reinstalacji poprzedniejwersji.

Lenovo okazało się jeszcze mniejpomocne. Tym razem poszło o przełączenie cyfrowej asystentkiCortana z Windows 10 w tryb stałego nasłuchu. W ciągu 32-minutowejrozmowy większość czasu zeszła na próbę wytłumaczenia o cochodzi dwóm konsultantom mówiącym łamanym angielskim. W końcuudało się otrzymać bezsensowną poradę, by ustawić mikrofon wtryb zawsze włączonego. Na pytanie, jak to zrobić, redaktordowiedział się jedynie, że należy wykupić pakiet wsparciatechnicznego za jedyne 19,99 USD miesięcznie.

Czy te odpowiedzi świadczą o kiepskimstanie telefonicznych linii obsługi klienta, czy też o decyzjach,jakie podjęto za zamkniętymi drzwiami korporacyjnych gabinetów?LaptopMag zwraca uwagę raczej na to pierwsze – i na pewno wwypadku rozmowy z konsultantami Lenovo tak było, tym bardziej żeproducent ten oferuje sporo porad dotyczących Windows 10 na swoichstronach internetowych. Jednak rozmowy z konsultantami HP i Dellapokazują coś innego. Pracownicy takich linii pomocy technicznejraczej nie kierują się swoją inicjatywą, lecz podążają wrozmowie za określonymi odgórnie ścieżkami scenariusza. W tychwypadkach najwyraźniej ustalono, że należy klienta zachęcać dopowrotu do dostarczonej wraz z komputerem wersji Windows,przedstawiając zarazem „dziesiątkę” jako źródło kłopotów.

Kilka lat temu sytuacja była zgołainna, gdy Microsoft wprowadzał na rynek Windows 8, producencipecetów widzieli w nim zbawcę dla swojego biznesu. Dzisiaj darmowaaktualizacja systemu z Redmond może oznaczać tylko jedno – spadeksprzedaży komputerów osobistych. Co gorsza, w lukratywnym segmencielaptopów premium, gdzie zarabia się znacznie lepiej, niż naplastikowych laptopach za kilkaset dolarów, Microsoft też chcesprzedawać. I jak tu być przychylnym takiemu „partnerowi” ipromować jego rozwiązania?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.