Lenovo kupił Motorolę od Google'a, Nexusa Moto nie będzie

Lenovo kupił Motorolę od Google'a, Nexusa Moto nie będzie29.01.2014 23:34

Od dawna słychać było plotki o tym, że chiński gigant, zajmujący obecnie miejsce pierwszego na świecie dostawcy komputerów osobistych, zamierza dokupić sobie jeszcze producenta urządzeń mobilnych. Była mowa o BlackBerry, HTC i kto wie na którą jeszcze firmę zarząd Lenovo ostrzył sobie zęby. Właśnie zostało potwierdzone przejęcie przez Lenovo należącego do Google'a działu Motorola Mobility.

Google nabył dział Motorola Mobility w 2011 roku za 12,5 miliarda dolarów (40 dolarów za akcję). W planie była restrukturyzacja, ale firmie z Mountain View jakoś nie spieszyło się do wykorzystania potencjału nabytku, z wyjątkiem patentów, a dział kwartał po kwartale przynosił straty. Lenovo wyłożyło 3 miliardy dolarów. Transakcja miała mieć miejsce wcześniej, ale Google, ze względu na cykl rozliczeniowy, musiał ją opóźnić.

Biuro Lenovo w Hook, retaildesignblog.net
Biuro Lenovo w Hook, retaildesignblog.net

Po tym, jak Google kupił dział Motoroli odpowiedzialny za produkcję urządzeń mobilnych, pojawiły się nieśmiałe spekulacje o tym, że będzie on producentem kolejnych Nexusów, a nawet że pojawią się pod koniec ubiegłego roku. Nic takiego jednak się nie stało i jedyną cechą wspólną nielicznych telefonów Motoroli z modelami dostępnymi w Google Play są szybkie aktualizacje i oczywiście Moto G w wersji Nexus. Zresztą, chodzą słuchy, że już w przyszłym roku Nexusów nie będzie.

Plany Lenovo są dość oczywiste — po zdominowaniu rynku komputerów osobistych zamierza zająć się trudnym rynkiem mobilnym. A co zamierza robić Google? Przede wszystkim należy zaznaczyć, że nie sprzeda wszystkiego — zostawi sobie spore portfolio patentowe. Lenovo dostanie na nie licencje, ale przejmie wszystkie znaki towarowe. Warto tez pamiętać, że Google kupił niedawno firmę Nest, która zajmuje się co prawda produkcją inteligentnych termostatów i czujników dymu, ale pracuje w niej kilku inżynierów wcześniej zatrudnionych w firmie Apple: Tony Fadell projektował 18 generacji iPodów i sprzęt przenośny Phillipsa, Matt Rogers pisał dla nich oprogramowanie, Shige Honjo kierował projektowaniem kilkunastu telefonów, w tym kilku iPhone'ów, a Chip Lutton przez 10 lat dbał o odpowiednie zabezpieczenie wynalazków Apple'a. Teraz ten zespół będzie miał pole do popisu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.