Lenovo obchodzi 20 urodziny marki ThinkPad

Lenovo obchodzi 20 urodziny marki ThinkPad04.10.2012 08:48

Minęło już 20 lat od momentu, kiedy pierwsze laptopy firmowane jako ThinkPad zjechały z taśmy produkcyjnej. Były to trzy modele — 700 (na zdjęciu poniżej), 700C i 700T. Nazwa jest nawiązaniem do sloganu firmy IBM jeszcze z lat dwudziestych ubiegłego wieku, który brzmiał THINK. Przez dziesięciolecia IBM rozdawał notesy z tym prostym hasłem. ThinkPad miał być takim właśnie notesem, tylko elektronicznym.

ThinkPady wyróżnia między innymi oryginalny wygląd, który jest pod wieloma względami przeciwieństwem tego, co możemy zobaczyć w katalogach producentów „nowoczesnych” laptopów, podczas gdy specyfikacją ThinkPady szybko gonią najnowsze trendy. Czarna, matowa obudowa niemal się nie zmieniła przez 20 lat, choć niektóre modele doczekały się zaokrągleń, z czasem pojawiły się modele lekkie i cienkie, potężne albo eleganckie, a wśród stosowanych materiałów obok plastiku znalazło się włókno węglowe czy metale. W 1999 roku miał miejsce eksperyment z produkcją kolorowych nakładek na ThinkPady I-Series, zakończony porażką, co wcale nie jest dziwne, bo zaproponowane wtedy przez IBM kolory (zielony, niebieski żółty…) były po prostu okropne — stąd powiedzenie, że ThinkPad może mieć kolor dowolny, o ile to czarny. Dużo lepiej zostały przyjęte czerwone ThinkPady Edge, produkowane już przez Lenovo.

ThinkPady są jednymi z ostatnich laptopów, które nie miewają klawiatury wyspowej albo mają modem telefoniczny, za to między klawiszami zawsze będzie czerwony TrackPoint. Jakikolwiek by to nie był model, na pierwszy rzut oka widać, że to ThinkPad. Kiedy w 2005 roku IBM sprzedał cały oddział odpowiedzialny za produkcję laptopów firmie Lenovo, spodziewałam się upadku legendy… i na szczęście się zawiodłam — gama modeli i zastosowań znacznie się poszerzyła, ale klasyki nie znikły z rynku. Sprzęt (ten z „wyższej półki”) nadal jest niemal niezniszczalny (przetrwa nawet pożar), niezawodny i wciąż trzeba być koneserem tego konkretnego stylu, aby zachwycić się wyglądem klasycznych modeli. Od 1995 roku o aparycji tych laptopów decyduje David Hill. Za wcześniejsze projekty odpowiadali Tom Hardy i Kazuhiko Yamazaki z IBM oraz włoski projektant przedmiotów użytkowych Richard Sapper.

Polski oddział Lenovo będzie więc dziś świętował 20 urodziny jednej z najbardziej rozpoznawalnych i szanowanych marek w świecie technologii. Na konferencji prasowej, która rozpocznie się dziś o 14 w Warszawie, rozstrzygnięty zostanie niezwykle ciekawy konkurs. Lenovo poszukiwało przez ostatni miesiąc najstarszego działającego ThinkPada w Polsce i dziś jego właściciel otrzyma ThinkPada X1 Carbon — maszynę, którą można spokojnie zaliczyć do ultrabooków i która dziś po południu będzie miała premierę na naszym rynku. Na Flickrze pojawiły się okolicznościowe tapety, zaś na miejscu zaproszeni goście będą mogli między innymi zwiedzić przygotowane na tę okazję muzeum ThinkPadów.

Przy tej okazji wspomnę jeszcze, że Lenovo, wbrew obecnemu trendowi przenoszenia produkcji wszystkiego do Azji, otworzy fabrykę w Stanach Zjednoczonych. Kosztujący jedynie 2 miliony dolarów zakład będzie zatrudniał zaledwie 115 osób i zostanie zbudowany w jednym z budynków centrum logistycznego Lenovo w Północnej Karolinie. Jest to dość symboliczny gest, ale dzięki niemu przynajmniej na niektórych laptopach przeznaczonych dla klientów biznesowych ze Stanów Zjednoczonych pojawią się słowa rzadko w dzisiejszych czasach spotykane w takich okolicznościach: Made in USA. Zakład ruszy w 2013 roku, większość sprzętu Lenovo nadal produkować będzie w Chinach i Meksyku.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.