LG chce sprzedawać więcej dużych telewizorów OLED. Ponad milion rocznie to za mało

LG chce sprzedawać więcej dużych telewizorów OLED. Ponad milion rocznie to za mało05.02.2020 15:36
LG OLED C9, fot. LG

Technologia OLED jest coraz bardziej istotnym elementem strategii firmy LG. Straty generowane przez segment telewizorów LCD, na którym jest duża konkurencja ze strony chińskich koncernów, zmusiły koreańskiego producenta do stopniowego wygaszania produkcji paneli tego typu. Jednocześnie LG rozbudowało infrastrukturę zajmującą się wytwarzaniem paneli OLED (wkrótce rusza produkcja w nowej fabryce w Chinach).

W roku 2019 firma LG sprzedała łącznie 3 miliony swoich telewizorów OLED. Spośród tej liczby 1,11 miliona egzemplarzy to modele 65-calowe i większe (dane za IHS Markit). Tymczasem w roku 2020, koreański koncern planuje niemalże podwoić ten wynik i sprzedać 1,98 mln sztuk 65- i większych OLED-ów. W roku 2021 i 2022 ten trend ma się utrzymać, a LG spodziewa się, że do konsument trafi wtedy odpowiednio 3,79 oraz 6,07 miliona telewizorów OLED o przekątnej minimum 65 cali.

Obecne trendy wśród konsumentów wskazują, że coraz bardziej interesują ich telewizory o większym calażu. Ze sporządzonego w 2019 roku raportu Sony "Evolution of the Living Room" wynika, że 48 proc. Europejczyków chciałoby zakupić większy telewizor niż obecnie posiadany, a spora część z nich (10 proc.) uważa duży odbiornik TV za symbol statusu społecznego.

LG OLED ZX, 88-calowy telewizor 8K, fot. LG
LG OLED ZX, 88-calowy telewizor 8K, fot. LG

Ogólnie segment telewizorów 65-calowych i większych jest najszybciej rozwijającym się na rynku. Na przykład w USA w 2020 roku, według danych IHS, ma sprzedać się 35 proc. więcej telewizorów o przekątnej ekranu 75-79 cali. W przypadku telewizorów typu LCD różnice cenowe w skoku z 55 do 65 i następnie 77 cali nie były jednak tak odczuwalne, jak to było do tej pory z odbiornikami OLED.

Niemniej jednak przy większej konkurencji ze strony chińskich (m.in. Skyworth, Konka, Xiaomi, Huawei), amerykańskich (Vizio) i japońskich (Sharp) koncernów wchodzących na rynek OLED oraz coraz efektywniejszych metodach produkcji (między innymi technologia multi-model glass oraz drukowanie atramentowe), ceny OLED-ów mogą wkrótce zacząć znacząco spadać. Wtedy też na pewno LG będzie łatwiej osiągnąć swoje cele.

Warto jednak wspomnieć, że do tej pory LG, jak i reszta producentów, miało problem z przebiciem się na rynku amerykańskim, gdzie preferowane są marki Samsung i TCL oraz ogólnie duże ekrany LCD. Wydaje się, że od tego regionu będzie dużo zależało w kwestii sukcesu koreańskiej firmy. Co ciekawe, LG oraz Sony, po raz pierwszy, wprowadzą w 2020 roku także 48-calowe modele OLED – być może jeśli byłyby przystępne cenowo, to przyczyniłyby się do dalszego wzrostu zainteresowania tego rodzaju telewizorami.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.