LG ma problemy ze sprzedażą G4. Nowy model ma być lekarstwem

LG ma problemy ze sprzedażą G4. Nowy model ma być lekarstwem24.07.2015 13:00
Redakcja

Rynek mobilny znacznie się zmienia, co widać po coraz szybszych premierach nowych urządzeń z najwyższej półki cenowej. Prezes LG zapowiedział, że jeszcze w tym roku zobaczymy nowy, świetny smartfon klasy premium. Skąd pomysł na tego typu zabiegi? Przecież niedawno, bo w kwietniu, swoją premierę miał LG G4, który to miał być prawdziwą rewolucją.

Jak na razie nie znamy szczegółowej specyfikacji technicznej nowego modelu – nie są znane żadne szczegóły, niemniej skoro mowa o modelu z wysokiej półki, nie będzie tu miejsca na żadne kompromisy. Aktualne przecieki mówią o zastosowaniu wyświetlacza o rozmiarze aż 6” i rozdzielczości Quad HD, a także bardzo wydajnego procesora Qualcomm Snapdragon 820 wraz z 4 GB pamięci RAM. Fanów mobilnej fotografii zachęcić ma główna kamera 20 MP, całość będzie natomiast zamknięta w cienkiej, metalowej obudowie. Wszystkie te informacje należy traktować z dużym dystansem, specyfikacja może okazać się inna.

Dlaczego jednak LG planuje w ogóle wprowadzić w tym roku kolejny model? Pod koniec kwietnia został zaprezentowany LG G4 – model ten nie stanowi żadnej rewolucji, wprowadza jednak udoskonalony interfejs, jaśniejszy wyświetlacz, nieco lepszy aparat i co najważniejsze, tylną klapkę pokrytą skórą. Urządzenie jest bardzo wydajne, zastosowano w nim sześciordzeniowego Snapdragona 808, aby uniknąć problemów z przegrzewaniem się. Niestety dla LG, sprzedaż jest poniżej oczekiwań: przewidywano, że do końca roku sprzedanych zostanie 8 milionów egzemplarzy, tymczasem nie osiągnięto jeszcze nawet pułapu 2,5 miliona sprzedanych sztuk.

Firmie nie pomagają tańsze modele i inne warianty: G3 Beat, G4c a także G4 Stylus, potrzebny jest natomiast kolejny flagowiec, jaki zwiększy popularność firmy. LG nie jest z tym problemem osamotnione i to niejedyna firma, która postanowiła zmienić swoją strategię: w ostatnim czasie Samsung ogłosił, że już w przyszłym miesiącu zaprezentuje Galaxy Note 5 i Galaxy S6 Edge+. Ma to pomóc firmie, która notuje spadki sprzedaży, a która szykuje się także na premierę najnowsze iPhone 6S. Wygląda na to, że LG postanowiło zastosować taką samą strategię i będzie nam prezentowało wydajne modele częściej.

Nie wiadomo, czy wprowadzenie na rynek kolejnego smartfona cokolwiek w sytuacji LG zmieni. Nieco większa wydajność, więcej pamięci RAM czy udoskonalona kamera to dla wielu osób zbyt mało, aby ponownie sięgać do portfeli: zapas wydajności wielu nawet znacznie starszych modeli jest na tyle duży, że wojna na cyferki przestaje odgrywać dla użytkownika końcowego aż takie znaczenie. Warto również przypomnieć sobie kwestię Sony: ta firma już próbowała aktualizowania oferty flagowców dwa razy w ciągu roku. Wariant ten zupełnie się nie sprawdził.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.